FJERNET111 Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Prøver meg her igjen for å få litt mer kritikk, denne gangen med et soldnedgang bilde. Legger ved 2 bilder av samme motivet ettersom jeg ikke greide å bestemme meg for hvilket jeg likte best. Synes det var utrolig flott fargespill og skyformasjoner, så jeg måtte ha et bilde av det, spørsmålet er om jeg greide å formidle det? Eneste som er gjort av etterbehandling er å croppe bildene og begge er tatt håndholdt. #1 EXIF: Panasonic DMC-FZ38 f/3.2 Exposure time: 1/30 ISO: 160 Focal Length: 53mm #2: EXIF: Panasonic DMC-FZ38 f/3.4 Exposure time: 1/30 ISO: 80 Focal Length: 67mm Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Skyene var sikkert fine de men fikk ikke helt inntrykket av at dette var noe spesielt. Enten var det fordi du var for langt vekke eller så var det for mye annet som ble i forgrunnen som gjør at skyene forsvinne i bildet. Vidvinkel kan gi bra effekt for å gjenskape det du ser med egen øyner men da må du være mye nærmere og helst ikke nede i en dal av hus og annet forstyrrende. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for tilbakemelding, men det var ikke _bare_ skyene jeg prøvde å ta bilde av, var liksom det helhetlige motivet. Men jeg har tydeligvis ikke fått det helt til, noen som har noen flere tips til hva jeg kunne gjort annerledes? Lenke til kommentar
-DMB- Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Ser godt hva du prøver på, men det blir i mine øyne for mørkt. Mulig det hadde funket med litt høyere ISO og en litt lengre lukkertid? Jeg er ingen ekspert, men det ville jeg prøvd, iallfall. Ikke skyt meg om det er feil. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Prøvde igjen med samme motivet for å forbedre meg, så jeg legger ut et nytt bilde her.Synes selv resultatet ble bedre denne gangen, og tok også bilde i RAW-format for å få litt bedre muligheter i etterkant. EXIF: Panasonic DMC-FZ38 f/3 Exposure time: 1/30 ISO: 100 Focal Length: 35,3mm En annen versjon : Endret 7. desember 2009 av SBS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå