Gå til innhold

Utstyr stjålet, men hva skal jeg velge nytt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom Sigma har lansert den oppgraderte versjonen av mitt tidligere objektiv, 17-70mm f/2.8-4 DC OS HSM så lurer jeg litt på om det kan være en kanditat til Nikons 16-85 f/3.5-5.6 VR? Både optisk og prismessig.

Sigmaen er jo både litt raskere, men har ikke like mye tele som Nikonen.

Hva tror dere?

Edit: Når det gjelder garanti sier "Joakim" at det er world wide nikon waranty-saker det er snakk om.

Endret av viiite
Lenke til kommentar
Edit: Når det gjelder garanti sier "Joakim" at det er world wide nikon waranty-saker det er snakk om.
Det er ikke world wide-garanti på kamerahus, bare objektiver og blitser.

Jeg vet ikke, videreformidler bare det "Joakim" sier.. Håper aldri jeg får bruk for garanti :) Dersom det blir problemer så skal han nok få høre :p

Lenke til kommentar

Du kjøpte Nikon D300s for 10500kr. fra en svenske som heter Joakim og han sender kameraet fra USA. Har jeg skjønt dette riktig?

Hvorfor? :scared:

Japanphoto og Fotovideo selger samme kameraet, i "norsk" versjon, for 12000kr.

Interfoto selger D300s for 13000kr inkl. Nikons Check & Clean avtale.

2 års garanti og 5 års reklamsjonsrett er verdt mye mer enn 1500kr.

Til og med Elkjøp har D300s til 13000kr.

Lenke til kommentar

Jeg vet det.. angrer egentlig litt, men ser uansett ikke problemet.

Det kostet ikke 12 000,- da jeg sjekket pris på det, men nærmere 13 mener jeg. Derfor valgte jeg bort 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett. Hadde jeg kjøpt det i Norge hadde jeg ikke hatt råd til optikk heller :)

Lenke til kommentar

Awww, jeg ser i hvert fall problemet. Du har betalt "nesten norsk pris" for et kamera som i praksis er uten garanti, i Norge har du i praksis 5 års "garanti". Jeg tviler på at denne "Joakim" vil dekke garantireperasjoner, uansett hvor mye han "får høre".

Vær klar over at er det noe som trenger garantireperasjonerr så er det som oftest kamarahus og svært sjelden objektiver. Av de 6 DSLR kamerahus jeg har eid de siste 7-8 årene så har halvparten trengt en garantireperasjon i løpet av de to første årane.

Om det er mulig å "angre" og avbestille så ville jeg vurdert det sterkt om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Har laget en del webløsninger for Kilroy i Danmark. De har mange, mange historier om gråtende studenter og andre reisende som har fått ødelagt økonomien for livet fordi de ville spare et par hundrelapper på å ikke ha reiseforsikring.

Ekstraforsikringer fra Elkjip og andre styrer jeg langt utenom, men garanti vil jeg ha.

Håper du ikke får problemer med huset!

Ellers: Sånne som Joakim burde nok egentlig rapporteres til det svenske skattevesenet - gjennomført skatte- og moms-unndragelse det han driver med der..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har laget en del webløsninger for Kilroy i Danmark. De har mange, mange historier om

Ellers: Sånne som Joakim burde nok egentlig rapporteres til det svenske skattevesenet - gjennomført skatte- og moms-unndragelse det han driver med der..

Kan du forklare nærmere på hvilken måte dette er en moms-unndragelse?

boos

Lenke til kommentar
Kan du forklare nærmere på hvilken måte dette er en moms-unndragelse?

Vel - kjenner ikke til hvordan han opererer - det skal sies. Antar også videre at han bor i Sverige. Men - mistenker en eller flere av følgende:

- Pakker sendt til lavere verdi og/eller som "gave" fra USA.

- Ingen registrering av omsetning hos svensk skattevesen.

- Pakker sendt til Norge som "gave" og/eller til lavere verdi.

- Ingen svensk/norsk moms betalt.

Synes det er spesielt grums når sånt skjer systematisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var det i hus!

Kan først og fremst si at jeg er overrasket over kvalitetsfølelsen og skuffet over at knappene sitter så langt inn i kameraet (sikkert pga værtettingen..) og at det kun er mulig å ta 2,5fps med RAW i 14-bit i CH-modus.

Og 7fps er jo helt sinnssykt fort! :D

Lenke til kommentar

Gratulerer. Det er et flott kamera du har skaffet deg. Og med 35mm så bør det bli moro fra dag 1 :)

Håper du ikke får problemer med huset. Det har begynt å storme rundt Joakim i det siste. (Det var postet en tråd fra et annet forum om fyren et eller annet sted.)

edit: litt/mye

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det håper jeg også at det ikke blir. Vurderte å avbestille omtrent rett etter jeg bestilte hos ham, men så angret jeg veldig når jeg så at Japanphoto har det til under 10 høvdinger, nordisk utgave! :(

Tenker jeg suplerer med et Tokina 11-16 f/2.8 og/eller et Nikon 16-85 f/3.5-5.6 VR etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...