Gå til innhold

13" bærbar til foto redigering

Anbefalte innlegg

Heisann

Ettersom at jeg reiser masse så har jeg løst på en litt mindre bærbar maskin som er lettere og ha med meg.

Det viktige er at den fungerer med photoshop og lightroom som jeg bruker mye.

Støy er jeg heller ikke alt for glad i men klart presses maskina må den jo få bråke, men surfer jeg burde den være stille.

Noen gode forslag innenfor ca 8000kr?

Gjerne billigere og om det finnes, men tviler på det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke et konktrete råd på 13", men om du ha liten skjerm og skal bruke maskina til billedbehandling vil jeg råde deg til å unngå wide screen. Med wide screen mister du noen pixler i høyden, og de er viktige når du redigere stående format.

Selv har jeg nettopp kjøpt en 14" Lenovo R400. God skjerm, og lydløs til alt jeg har prøvd den på. Kjører Lightroom på den, og det går som en drøm. Photoshop har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Ja har jo løst på en liten pc som er lett og dra med seg da jeg hver 14'ende dag er på reisefot.

Har en Crumpler sekk som 15.4" min passer i og den er jo enorm, og passer ikke i håndbagasje hyllene så er vanskelig og ha med seg.

Ser for meg at 14" ikke er sååå mye mindre?

Ah ser jo at den Lenovo saken har en fin pris og...

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Ser for meg at 14" ikke er sååå mye mindre?

Ah ser jo at den Lenovo saken har en fin pris og...

Satte nettopp min 14" ved siden av en 15,4" wide. Dybda (altså høyda på skjermen) er praktisk talt identisk, men på lengda skiller det ca 5 cm. De fem cm er ikke til å kimse av, syns jeg.

Når jeg gjorde research fikk jeg inntrykk av at 14" er grensa hvis du fortsatt vil ha tastatur som fungerer. Mulig det finnes unntak, men jeg fant ikke noen, så derfor endte jeg på 14". Foreløpig har jeg ikke angra.

Planen min er forøvrigg å hekte på en større og bedre skjerm til de mer krevende redigeringsøktene. Det henger sammen med både størrelse og innsynsvinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...