kokkelimonke Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Tipper det er en og annen VB-guru her som kan hjelpe meg med et forholdsvis lite problem. Jeg har ingen erfaring med dette fra tidligere whatsoever.. men here goes: * Hvis du går inn i Word 2000, klikker Tools -> Templates and Add-ins får du opp en boks hvor den øverste tekstboksen heter Document Template. Det er den teksten som står i denne boksen jeg ønsker å editere vha et script. *Det som er tingen er at jeg ønsker å gå gjennom en hel mappe for å gjøre dette på samtlige .doc-filer i en mappe. * Altså: Scriptet skal åpne filen, lete i denne strengen etter ordet server1, bytte ut server1 med server2, og lagre og lukke. Noe a'la dette: Sub CopyContent() Dim oldDoc As Document Dim newDoc As Document Dim strOldFolder As String Dim strNewFolder As String Dim strFile As String Dim aTemp As Template 'set folders strOldFolder = "c:tempold" strNewFolder = "c:tempnew" strFile = Dir(strOldFolder & "*.doc") While strFile <> "" 'open the old document in the folder Set oldDoc = Documents.Open(strOldFolder & strFile) 'open the "new" document Set newDoc = Documents.Open("c:tempmynewdoc.doc") 'get the templates of this document For Each aTemp In Templates 'set the correct template newDoc.AttachedTemplate = aTemp.FullName Next aTemp Documents(oldDoc.Name).Activate 'copy old document content Selection.WholeStory Selection.Copy Documents(newDoc.Name).Activate 'paste the content Selection.Paste 'save the new document and close it newDoc.SaveAs strNewFolder & strFile newDoc.Close msoFalse 'close the old document oldDoc.Close msoFalse strFile = Dir Wend End Sub Der hvor scriptet begynner å rote med templates og copypaste etc trenger dere ikke tenke på. Vil heller at den bare skal editere Document Template. Kan noen hjelpe meg? pls... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå