Gå til innhold

[Løst]Enkel trykkskjermstelefon til budsjettpris.


dePt

Anbefalte innlegg

Jeg var egentlig bare ute etter en billig og grei telefon som gjør det den skal og ikke noe serlig utover det.

Plutselig fikk jeg skumle ønsker om GPS og mulighet til å sjekke mail og diverse på nett i ny og ne, langt ifra ofte.

Har derfor forvillet meg inn i trykkskjermjungelen og ser ikke ut til å finne veien ut igjen.

 

Jeg lister derfor opp mine ønsker:

- Grei batterilevetid

- Finger-Friendly skjerm (kan tåle stylus til meldinger)

- Wifi

- GPS

- 3G/Super 3G (eller hva enn som gir grei hastighet på nett)

 

Samtidig som jeg ønsker meg litt av ny teknologi er jeg ikke ute etter noe gadget monster. Jeg stiller absolutt ingen krav til musikkavspilling og kamera, til det har jeg nok av utstyr. Er derfor ute etter en enkel trykkskjermstelefon som ikke sprenger studentbudsjettet i filler. Det jeg derimot er litt vanskelig på er design. Den må gli godt ned i lomma og gjerne se noe bra ut. Men det er tross alt en telefon jeg er ute etter, så jeg svelger lett noen kameler der.

 

Når jeg først anskaffer ny telefon vil jeg også skfite abonnement. Har pr. dags dato Tele2 kompis kontant, noe jeg har blitt informert om at er lite gunstig prismessig mhp. surfing på nett osv. Grunnen til at jeg valgte det abonenmentet var at jeg kunne ringe til mer eller mindre hele familien for 0.79,- pr. samtale da de også har Tele2 abonnement. Budsjettmessig går ikke mer en 70-80kr på telefon i mnd, og vil helst ikke øke denne utgiftsposten betraktlig.

 

Da tror jeg at jeg har gitt dere alt av nødvendig informasjon dere trenger for å kunne hjelpe meg? Vel, jeg har ikke gitt en makspris på telefonen, noe jeg egentlig har lite lyst å gjøre. Jeg vet lite om hvor mye man må punge ut for en passende telefon. Klarer å grave frem gode alternativer under 3000,- hadde det vert veldig bra.

 

Takker for all hjelp.

-dePt.

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk testet en nokia 5800 XM med en kompis. Var forsåvidt en grei mobil, men den falt ikke helt i smak.

Den lå ikke spessielt godt i handen jeg opplevde den som litt upraktisk i bruk. Kan være fordi jeg er mer vandt til Iphone og HTC HD, som jeg syntes virker mer "responsive". Kanskje en tilvedningssak?. Ellers var det en helt grei mobil som jeg tar med i vurderingen. Andre forslag?

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Fikk testet en nokia 5800 XM med en kompis. Var forsåvidt en grei mobil, men den falt ikke helt i smak.

Den lå ikke spessielt godt i handen jeg opplevde den som litt upraktisk i bruk. Kan være fordi jeg er mer vandt til Iphone og HTC HD, som jeg syntes virker mer "responsive". Kanskje en tilvedningssak?. Ellers var det en helt grei mobil som jeg tar med i vurderingen. Andre forslag?

Enig, men med en iphone, htc hd kan du ikke bruke stylus.

Lenke til kommentar

Når jeg leste topicen så ville jeg anbefale HTC Tattoo, der får du jo Android. Syns den ser søt ut og har vurdert den litt selv. Om jeg skulle kjøpt mobil til meg selv, og ikke ønsket meg til jul, så hadde jeg nok muligens kjøpt Tattoo. Men siden det er julegave så tilater jeg meg selv å ønske meg dyrere mobil :p Liker også det at man kan bytte deksel, og at det ikke er så dyrt å kjøpe deksel rett fra HTC (under 200 kr)

Lenke til kommentar

Valget falt til slutt på en HTC Touch2.

Er rimelig fornøgd med telefonen. Skjermen er litt liten men med mine små fingrer går det greit.

Ting flyter fint, selv om jeg kjører flere apps. samtidig. Vekten er lav og byggekvaliteten helt fin. Skal ikke i krigen, så det holder.

Alt i alt en helt grei telefon for pengene.

 

Hadde egentlig bestemt meg for Tattoo, men siden jeg fikk denne til 1700 uten abb. var valget enkelt.

Ser mye bedre ut også etter min smak. Android trenger jeg strengt talt ikke heller. Kan annbefales om du, som meg, ikke har de aller største behovene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...