annemmo Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei! Jeg har min SE c905 inne på rep. hos Moobi på 3. uka, og i dag kom det mail med kostnadsoverslag over rep. Probelemet skyldes i følge verkstedet klem/ slagskader og omfattes således ikke av garantien. Dette medfører ikke riktighet, og irriterer meg! Dekslet/ displayet slo sprekker allerede for 7-8 mnd siden når tlf var 3-4 mnd gammel, men den gangen tenkte jeg det var tilfeldig og gjorde ikke noe mer med det. Imidlertid har det blitt verre og verre, og nå har hele displayet løsnet og mobilen er ikke lenger brukbar. Det er snakk om 4-5 sprekker rundt om på forskjellige steder på displayet. Det er jo ikke mulig å få sånne skader på et display som ligger nedsenket omgitt av en hard ramme (som IKKE har noen merker!), og som ligger skjult i tlf når den ikke er i bruk!? Noen andre som har vært borti samme problemet med denne tlf? Takknemlig for svar.. :-) Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Display sprikker ikke av seg selv. Trenger ikke å bli merker i deksler. Ved en klemskade vil en sjelden se skader i selve deksler, men det betyr ikke at hovedkort og/eller display kan ta skade. Du trenger ikke å ha mistet telefonen i bakken for at en skade kan skje. Anbefaler deg å lese; http://www.amobil.no/artikler/hva_taaler_e...bilen_din/67475 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Ettersom du har ventet såpass lenge etter at feilen først ble oppdaget, har skaden rukket å forverre seg betraktelig. Det er derfor det i Forbrukerkjøpsloven heter at det skal reklameres innen rimelig tid etter at mangelen først ble oppdaget. De mener at "rimelig tid" ikke kan være mindre enn to måneder. Du har ventet 7-8 måneder, noe som ikke kan sies å være "innen rimelig tid". På grunn av dette, har du faktisk ikke rett til å kreve at dette rettes uten kostnad for deg. At garanti avslås av en annen grunn, er egentlig irrelevant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå