Gunn@r Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg opprettet et share på min nas-disk ( http://www.mrt-communication.com/35HD-DUAL-NAS.htm ) via webgrensesnittet til disken/kabinettet (har to SATA-disker i det), og la så inn noen bilder på sharet. Jeg slettet så sharet via webgrensesnittet. Spørsmålet mitt er da: når jeg slettet sharet, slettet jeg liksom ei mappe på disken? Et annet spørsmål: er det noen muligheter for å se alle filene på disken(e) uten å gå måtte gå på Kjør og så skrive inn\\(IPen til nas-disken)?! Dette var kun for å teste så bildene betyr ikke noe (bare for å ha det klart). Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Et annet spørsmål: er det noen muligheter for å se alle filene på disken(e) uten å gå måtte gå på Kjør og så skrive inn\\(IPen til nas-disken)?! så vidt jeg vet så kan du høyreklikke på "mine nettverkssteder" og velge (engelsk)"Map nettwork drive" så kan du velge hvilken bokstav den skal ha og så på folder skrive inn "//ipadresse" og evt. "//ipadresse/mappe" uten "" så klart jeg har ikke nas selv, men jeg ville ikke tro man slettet mappen når man slettet sharet, men er "clueless" her for å si det slik Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Et annet spørsmål: er det noen muligheter for å se alle filene på disken(e) uten å gå måtte gå på Kjør og så skrive inn\\(IPen til nas-disken)?! så vidt jeg vet så kan du høyreklikke på "mine nettverkssteder" og velge (engelsk)"Map nettwork drive" så kan du velge hvilken bokstav den skal ha og så på folder skrive inn "//ipadresse" og evt. "//ipadresse/mappe" uten "" så klart jeg har ikke nas selv, men jeg ville ikke tro man slettet mappen når man slettet sharet, men er "clueless" her for å si det slik Idèen er god den, men funker dårlig dessverre. Så lenge jeg har slettet sharet, så er det ikke noe som heter "\\ipadresse\share". Om jeg oppretter ei mappe som heter test på C-disken på maskinen test og deler denne denne mappa, kan jeg skrive inn \\test\test og så komme inn på sharet. Men om jeg fjerner sharet må jeg skrive inn \\test\c$\test for å komme inn i mappa. Så lurer vel egentlig på hvordan jeg kommer inn på rota på NAS-disken. Om jeg i eksempelet over hadde skrevet inn \\test, så hadde jeg fått opp alle sharene på akkurat den maskinen. Om jeg nå skriver inn \\192.168.0.3 (som er ip-adressen til NAS-disken), så vil jeg få opp alle sharene til IP-adressen 192.168.0.3. Men jeg vil ikke kunne se alle mapper/filer som ligger på NAS-disken. HJELP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå