corsa91 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei Jeg fikk tilbakemelding fra lærerne om dette: Strukturen i teksten begynner å ta form. Du har en tittel knyttet til oppgavens tema, innledning, redegjørende del og kildeliste. Du er også på god vei med kildehenvisninger og gjør et forsøk på drøfting i det nest siste avsnittet. Husk på å være saklig hele veien og trekk paralleller til språksituasjonen i dag. Hva skal jeg gjøre? Teksten er en fagartikkel. trenger rask svar. Hvis du vil se oppgaven så skriv Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hei Jeg fikk tilbakemelding fra lærerne om dette: Strukturen i teksten begynner å ta form. Du har en tittel knyttet til oppgavens tema, innledning, redegjørende del og kildeliste. Du er også på god vei med kildehenvisninger og gjør et forsøk på drøfting i det nest siste avsnittet. Husk på å være saklig hele veien og trekk paralleller til språksituasjonen i dag. Hva skal jeg gjøre? Teksten er en fagartikkel. trenger rask svar. Hvis du vil se oppgaven så skriv trenger svar Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hva slags svar forventer du egentlig? Vanskelig å gi noe godt svar, men to ting peker seg ut: "Du gjør et forsøk på drøfting i siste avsnitt". Det betyr indirekte at du bør legge mer vekt på denne delen. Det er her du kan plukke poeng! Drøfting = gull. "Husk å være saklig" betyr implisitt at noe av det du har sagt ikke har god nok begrunnelse. Se gjennom oppgaven og se om du finner ut hva de mener. Ikke bare sleng ut påstander uten dekning! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du ... gjør et forsøk på drøfting i det nest siste avsnittet. Husk på å være saklig hele veien og trekk paralleller til språksituasjonen i dag. Hva skal jeg gjøre? 1) Du bør kanskje gjøre en litt grundigere drøfting enn det lærerne mener at du gjør. 2) Du bør kanskje være mer saklig enn det lærerne mener at du er. 3) Du bør kanskje trekke paralleller til språksituasjonen i dag, noe lærerne mener at du ikke gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå