Birdshell Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Kreatin 5x dagen i en uke, så 1x dag. Ja gaineren 2x dag. Eller ett måltid til. Okey Da prøver jeg det Lenke til kommentar
Zennien Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kreatin 5x dagen i en uke, så 1x dag. Ja gaineren 2x dag. Eller ett måltid til. Okey Da prøver jeg det Etter 1 uke, tar du det Minst 2 ganger om dagen. War er vel ikke noe vits å be han om å ta det 1 gang om dagen, når han gjør noe alla det akkurat nå ? Prøv heller å legg om kreatin ruitinen din helt og ikke halveis. Da blir det lettere å se hva som fungerer for deg. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) 5g om dagen er vanlig dose. Oppladningsfasen kan man ta om man vil, man oppnår det samme med 4 uker uten. Det er ikke kreatinen som gjør at han ikke går opp i vekt, det er totale kcal. Tar du formye kreatin blir du oppbøåst/pløsete og holder mye vann. 1 dose er en ts. Tar du kapsler så ta 4 stk dvs 2x to ganger pr dag. Endret 1. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) heisann! Skriver her jeg, så slipper jeg å starte en ny tråd. Jeg har holdt på med et 5x5-program i halvannen måned nå, tror jeg. Har bare konsentrert meg om å spise slik at kroppen får nok å bygge på, uten å bry meg om fett i starten. Det som imidlertid har skjedd er at jeg for første gang i livet mitt har lagt på meg fett. Jeg er veldig fornøyd med progresjonen ellers, jeg har også økt en god del i muskelmasse. Men jeg har et mål om å være slank og veltrent, ikke noen kroppsbygger med andre ord. Problemet mittt nå er at den viktigste kilden jeg har hatt til proteiner til nå, melk, ikke duger hvis jeg vil kutte ned på fettinntaket. Så jeg har vendt meg mot proteinshaker, gainere og slikt. Men jeg er litt forvirra. Hva er det beste for meg, som får i meg nok karbohydrater, men gjerne skulle hatt mer protein. Er whey proteinpulver noe for meg? Hvilken type i så fall? Setter pris på svar, blir lettere forvirret av alt som står der ute. EDIT: Er det jeg som blander litt nå, kanskje jeg bare skal ha proteinpulver ...? Endret 3. desember 2009 av Jakoozie Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du behøver ikke kutte i fett-inntaket. Du kan kutte i karb-inntaket. Da vil en gainer ikke være ønskelig da det ofte er 50/50 K/P Du burde kutte ca 300kcal pr dag og gi det 2 uker og sjekke vekten da. Den burde ikke gå ned men flate ut/ikke øke som til nå. Du burde ikke kjøpe et 100% myse-produkt men blanding av myse og kasein for eks Denne (dyr men ren og god, den jeg bruker) Erteprotein , billigere og mer men smaker ikke så godt da man ikke klarer å få til det med erte-råvare uten å tilsette mer karb. K/P er ca det samme. Sånn midt på -pris/kg finnes denne. Alle over er rene,nermest fritt for laktose og fett og er i toppklasse. Det finnes andre merker som andre kommer til å poste fra proteinfabrikken/norkost/gymgrossisten ol . Disse koster ofte 100-200kg mindre , litt annen råvare/kvalitet men er gode nok om man ikke reagerer på for eks laktose ol. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Du blir ikke nødvendigvis feit av fett. Øk også fett i kostholdet ditt. Positive effekter med fett: 1) Increase testosterone production: testosterone is the most important muscle-building hormone in your body. 2) Increase growth hormone secretion: another very important anabolic hormone. 3) Improve insulin action: this will drive higher amounts of muscle-building nutrients into your cells. 4) Improve energy production of cells: this will give you more energy and strength in the gym. 5) Increase nitrogen retention: since protein is the only macromolecule that contains nitrogen, and since muscles are a major storage area for protein, increased nitrogen retention indicates an increase in lean muscle mass. 6) Improve metabolism: this will result in lower gains in body fat. - The Truth About Building Muscles Endret 4. desember 2009 av Pijus Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Rent teoretisk kan du spise alle kcal du skal ha fra fett uten å legge på deg ett gram. Det er kcal-overskuddet som gjør at det er i pluss og at kroppen lagrer fett. Vanlig oppdeling på bulk er 2,2g protein pr kg, 25-35% av kcal fra fett og resten karb. Så bruker man karben til å justere med og ikke kutter i fett/protein. Endret 4. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du behøver ikke kutte i fett-inntaket.Du kan kutte i karb-inntaket. Da vil en gainer ikke være ønskelig da det ofte er 50/50 K/P Du burde kutte ca 300kcal pr dag og gi det 2 uker og sjekke vekten da. Den burde ikke gå ned men flate ut/ikke øke som til nå. Du burde ikke kjøpe et 100% myse-produkt men blanding av myse og kasein for eks Denne (dyr men ren og god, den jeg bruker) Erteprotein , billigere og mer men smaker ikke så godt da man ikke klarer å få til det med erte-råvare uten å tilsette mer karb. K/P er ca det samme. Sånn midt på -pris/kg finnes denne. Alle over er rene,nermest fritt for laktose og fett og er i toppklasse. Det finnes andre merker som andre kommer til å poste fra proteinfabrikken/norkost/gymgrossisten ol . Disse koster ofte 100-200kg mindre , litt annen råvare/kvalitet men er gode nok om man ikke reagerer på for eks laktose ol. Takk for tipsene! Men, hvis jeg ikke er laktoseintolerant, er det noe annet som er like bra mtp lite fett og mye proteiner? Normalt ville jeg søke selv, men det er en jungel av produkter der ute, og når man ikke helt vet hva man skal ha (pluss at produktene har svært misvisende navn) så blir det vanskelig. Takk igjen Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan ikke gi noen tips da jeg ikke bruker de billige produktene. Se på innholdslisten: Ikke kjøp rent myse/whey se at det er en blanding av kasein og myse Ikke kjøp om det første som står er myse/kasein-konsentrat Nå er jo erteprotein som ikke smaker så godt veldig billig og bra protein. Eneste negative er smak, men skal man ha det billig kan man ikke få alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå