Gå til innhold

Ferie julen i New York. Hvor vil jeg bo?

Minigud

Anbefalte innlegg

Tenker hovedsaklig at jeg vil bruke pengene på noe annet enn tak over hodet. Derfor er hostel en god mulighet.

Jeg har aldri reist til New York og lurer på hvilke deler av byen jeg burde bo i for å være sentralt med tanke på shopping, uteliv og andre opplevelser man må få med seg?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker hovedsaklig at jeg vil bruke pengene på noe annet enn tak over hodet. Derfor er hostel en god mulighet.

Jeg har aldri reist til New York og lurer på hvilke deler av byen jeg burde bo i for å være sentralt med tanke på shopping, uteliv og andre opplevelser man må få med seg?

Takk

Ser det er en stund siden du skrev dette, men jeg svarer likevel, er jo ikke jul enda.

Jeg vil anbefalle å bo rett ved Time Square, det ligger et bra hotell som heter Sheraton New York. Da jeg var der og bodde på det hotellet ble jeg veldig fornøyd med godt valg fordi det er så sentralt, og det er bedre å bo midt i "suppa" det som er kult! Det finnes fler sheraton hotell der, men det ved time square er best:)

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med hosteller i New York. Relativt god standard for en litt over hundre kroner natta. Ene gangen jeg var der bodde jeg på hotell. Betalte opp mot fem ganger så mye, for et ganske shabby rom. Bodd på et par hosteller og de har hatt bedre standard. Rent bortsett fra fra at man må dele rom med andre.

Akkuratt hvor man bor vil jeg nesten si er det samme. Byen er såpass stor at man ikke kan bo i nærheten av alt uansett.

Endret av Mester_B
Lenke til kommentar

Var i NYC i sommer. 18.000,- kroner for 4 stykker nær Times Square. Var ikke imponert av standard eller noe som helst der. :nei:

Har hørt at Brooklyn skal være ganske greit, men om du vil bo sentralt, ville jeg anbefalt Manhattan på det varmeste. Et herlig sted om du liker storbyliv. Tenk heller på å bo et billig sted med god beliggenhet hvor du kan ta deg en dusj, gjerne slappe litt av på kvelden og sove. Annet enn det bruker man sjelden rommet til. Da er det bedre å bruke penger til kos på byen.

Lenke til kommentar

Å bo på manhatten, og helst ved time s. er lurt. Da er du nærme det meste. Du kan kjøpe billett til turistbusser som går hele dagen hver dag og som du kanhoppe på, og gå av der du ønsker, og hoppe på neste buss igjen. Så kan du dra fra butikk til butikk. I tillegg anbefaller jeg å skrive inn butikknavn hvis du skal i en spesiell butikk oglurer på hvor det ligger i byen, så skriver du inn det på google, og new yorkved siden av, så kommer kart opp med god oversikt.

Men tilbake til hotell, ja enig med at det er bedre å bo et billig sted, og heller burke penger på andre ting:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...