Hellemyr Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei Hva er straffen for å kjøre på sykkelstien med bil? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Samme som å straffen er ellers for å kjøre på tross av forbudsskilt.. det er vel 5200 i bot mener jeg. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det koster ikke mer enn 3200 kr å kjøre seg en tur på sykkelstien. Satsene finner du her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...00629-0492.html Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Tøft, da er det nesten sånn at det lønner seg å kjøre litt på sykkelstien på vei hjem xD Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Iforhold til hva da? Har du virkelig så mange bommer? Eller blir tatt i så mange fotobokser? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Slipper køen, tid er penger. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Blir alikevel ikkje like billig om du kjøyrer ned ein syklist Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 "Jammen! Hva faen gjorde syklisten på sykkelstien?!" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Da håper jeg du samtidig mister sertifikatet, siden du tydeligvis ikke har noe i trafikken å gjøre.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg har ikke sett alle sykkelstiene i landet. Hvor er det i det hele tatt mulig å komme til der med en bil? Er du viktigere enn de andre bilene som venter på sin plass i køen? Og hvor fort hadde du tenkt å kjøre der? Sykkelhastighet? Eller bilhastighet? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det beste må vel være å ligge midt i sykkelstien i en bil i ganghastighet bare for å vise de jævla idiotene som kler seg opp i full tour de france drakt for å sykle midt i veien i 30km/t i 50 sone og sakker ned hele trafikken. husker jeg fikk mye kjeft fra tilfeldige folk når jeg var mindre fordi jeg sykla styggfort på fortau selv om jeg holdt meg nærmest veien og ikke var en fare for noen etter som jeg tok hensyn. men jeg spurte bare om de kjørte bil og om det var bedre om jeg lå i 30 på fortauet framfor 30 forran de i 50 sonen, de fleste så hva jeg mente da Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 husker jeg fikk mye kjeft fra tilfeldige folk når jeg var mindre fordi jeg sykla styggfort på fortau selv om jeg holdt meg nærmest veien og ikke var en fare for noen etter som jeg tok hensyn. men jeg spurte bare om de kjørte bil og om det var bedre om jeg lå i 30 på fortauet framfor 30 forran de i 50 sonen, de fleste så hva jeg mente da Fortau har en viss fartsgrense, så å sykle fort på fortau er IKKE lov. Det er mye bedre at man sinker trafikken litt enn at man mister kontrollen eller er litt uoppmerksom og stuper sykkelen inn i en barnevogn. Det er en grunn til at trafikkreglene finnes... i veien har du samme rettighetene som bilene, jeg kjører selv bil og har ingenting i mot å se sykkelister i veiubanen, de som har noe i mot det bør tenke se litt om. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) i veien har du samme rettighetene som bilene Og de samme pliktene, som fartsgrense, stoppe for rødt osv... Du regnes som kjørende når du ikke leier sykkelen. Det samme gjelder når du krysser veien på de hvite stripene uten å leie sykkelen. Endret 3. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Fortau har en viss fartsgrense, så å sykle fort på fortau er IKKE lov. Hei På fortau er det ingen spesiell fartsgrense bortsett fra at man skal passere gående i gangfart. Ellers er det sunn fornuft som gjelder. Er strekningen oversiktlig, så kan du tråkke det du er god for. Hilsen syklist. Lenke til kommentar
OIS Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Gang og sykkelvei er ikke fortau. På fortau er forgjengerne konger og dronninger. De må passeres i gangfart, og hvis det er for mange til å passere dem sikkert må du gå av sykkelen. Men gang og sykkelvei er en vei forbeholdt gående og syklister, og da må fotgjengerene gå på venstreside av veien mens syklistene sykler på høyre. Det er ingen fartsgrense på gang og sykkelveier, selv når du passerer fotgjengere. Men man har ikke påkjørsrett heller, og skal vise hensyn til andre. Mange fotgjengere og syklister som ikke skjønner dette... Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Så eingong ein som kjøyrde forbi ein kostebil på sykkelstien midt i byen. Huffameg for ei kjøring:( Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 i veien har du samme rettighetene som bilene Og de samme pliktene, som fartsgrense, stoppe for rødt osv... Du regnes som kjørende når du ikke leier sykkelen. Det samme gjelder når du krysser veien på de hvite stripene uten å leie sykkelen. Jeg ser svært få syklister som bryter fartsgrensen, så den plikten klarer de stort sett fint... Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hadde jeg fått bot for å sykle for fort hadde jeg hengt henne opp på veggen, pent innrament Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Teoretisk sett kan det skje. Folk i Lance Armstrong-kostyme kan komme opp i høye hastigheter, særlig i nedoverbakke. Men hvis veien er en 30-sone, gjelder fartsgrensen for alle som ferdes der. Usikker på om grensen gjelder folk som løper, men den gjelder alt som går på hjul. Vikeplikt og rødt lys kan absolutt være av betydning i slike tilfeller. Endret 3. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
salah Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Synes det er helt OK at syklister og andre som ikke nødvendigvis holder 60 km/t i 60-sonen kjører der. Naboen vår har en mopedbil som kommer opp i 45 km/t og jeg har ingenting imot det. For når han ser at han lager trafikk blinker han inn når han ser det er klart for andre å kjøre forbi, eller siden veien generelt er dårlig stopper han innom busslommer for å la andre kjøre. Det kalles god og respektert samarbeid. Jeg har heller noe imot syklister som kjører saktere og holder seg nær den hvite stripen på veien. Men det jeg irriterer meg grusomt over er at mange syklister vil ha fordelene fra trafikkreglene (dvs. når andre har vikeplikt kjører de osv) men de fortsetter også å kjøre når de har vikeplikt eller det er rødt lys. For de vet at vi bilister stopper opp for dem uansett. Eller syklister som kjører midt på veien og tror staten bygde hele strekningen for dem personlig. De driter i at de skaper flere hundre meter med kø og at de aller fleste her vil helt sikkert kjøre mer enn 30 km/t i 60-sona når det er god føre. Håper jeg ser en slik person tryne og skade seg hardt, de har INGENTING på veiene å gjøre. Ferdes du på trafikken skal du samarbeide, spesielt når du vet at du er en saktekjørende "kjøretøy" og du er klar over at du ligger 20-30 km under hastigheten i en 60-sone. Trafikkreglene har fordeler og ulemper, og vi skal respektere lovene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå