saladin waits for alice Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Tenkte det var best å spør i en egen tråd. Jeg har en tabell som har ingen data i seg. Jeg vil at brukeren skal kunne legge til data gjennom ved å trykke på en knapp, slik at innholdet i selve input teksten blir satt i tabellen. hjelp? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) *kremt* Programmeringsspråk? edit: regner med at det er ActionScript det er snakk om etter å ha kikket igjennom noen flere poster. Endret 30. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, klikk); function klikk(e:MouseEvent):void{ //gjør input til en variabel var indata:String=String(tekstFeldt.text); //legg string variabelen inn i tabellen; tabellen.push(indata); } funker det? edit: leif Endret 30. november 2009 av datastol Lenke til kommentar
fgr Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) lol.. selv om det kanskje høres ut som php/mysql? <?php if ( isset($_POST['tekst']) ) { $tekst = $_POST['tekst']; mysql_connect("localhost", "xxxxxx", "xxxxxx") or die(mysql_error()); mysql_select_db("xxxxxxx") or die(mysql_error()); mysql_query("INSERT INTO table_name ('table_rad') VALUES ('$tekst')"); } ?> <form action="" method="post"> <input type="text" name="tekst"> </form> Endret 30. november 2009 av jagarock Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Nei, tror han mener "array", "collection", "vector", "linked list", "queue", "double ended queue", "stack" eller "matrix" med ordet "tabell". edit: derfor er fornorsking av faguttrykk en uting. Endret 30. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hvordan får du den lille informasjonen der til å høres ut som php/mysql? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) opps dumme meg, actionscript 3.0 knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, klikk); function klikk(e:MouseEvent):void{ //gjør input til en variabel var indata:String=String(tekstFeldt.text); //legg string variabelen inn i tabellen; tabellen.push(indata); } funker det? edit: leif Vet ikke om det funket, jeg prøvde å få ut verdien gjennom: Her Funket ikke Endret 30. november 2009 av amir90 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 det var en fullstendig missfostret kode, bryter jo med AS3 sin syntaks flere plasser. er vell en misslykka blanding av as2 og as3. funket ikke mitt forslag? feilmelding? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 det var en fullstendig missfostret kode, bryter jo med AS3 sin syntaks flere plasser. er vell en misslykka blanding av as2 og as3. funket ikke mitt forslag? feilmelding? Jeg mener at den du ga meg funket, men jeg vet ikke hvor jeg bør gå for å sjekke at den fungerte (hvis du forstår hva jeg mener?), tabellen vises jo ikke for folk, før de trykker på print ut knappen. mao, hvordan burde jeg da konfiguere en annen knapp slik at jeg kan se hva som er inni i en tabell? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (Nå snakker vi på kryss av to tråder, noe som noen sikkert finner irriterende) ser ikke helt hva du mener, nei. og i oppgaven står det at du skal bruke løkker, som jeg ikke ser noe poeng med, og derfor heller ikke fullstendig forstår. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 la meg si det slik, når jeg trykk på legg til knappen så skjer det ingenting, iallefall hva brukeren ser, og det stemmer med hva jeg ønsker å gjøre, men hvordan kan jeg sjekke at det har blitt lagt til data i tabbellen? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) trace(tabellen.length); i bunnen av funksjonen? eventuelt: var antall:int=tabellen.length; trace("Du la til" + tabellen[antall]); (om du bruker push() til å legge til) Endret 30. november 2009 av datastol Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Flotters, det funket fett! Får lese litt mer på andre emner for å få fullført oppgaven! Lykke til forresten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå