Gå til innhold

NGT-router flytter hele tiden spilltilkobling

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en Thomson NGT-router. Nesten hver gang jeg skrur av PC-en min, så finner routeren det for godt å flytte portmappingen til en tilfeldig annen enhet på nettverket - eller til og med ubrukte IP-er.

Det fører til at jeg alltid må inn på routeren og flytte portmappingen til den riktige PC-en når jeg vil spille.

Noen som har opplevd det samme - og evt har noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Statisk IP er vel det enkleste her :)

Hmm, utrolig nok så stemmer det... ser ut til at routeren har begynt å gi PC-en ny IP hver gang den logger på. For en idiotisk DHCP! (Nettopp oppgradert fra en gammel Thomson-router til en ny en, og den gamle fungerte fint sånn sett, men begynte å fuske, så jeg måtte ha ny).

Får se om jeg får til å låse IP-en et sted, for har ikke lyst til å skru av DHCP helt.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Hmm, utrolig nok så stemmer det... ser ut til at routeren har begynt å gi PC-en ny IP hver gang den logger på. For en idiotisk DHCP! (Nettopp oppgradert fra en gammel Thomson-router til en ny en, og den gamle fungerte fint sånn sett, men begynte å fuske, så jeg måtte ha ny).

Får se om jeg får til å låse IP-en et sted, for har ikke lyst til å skru av DHCP helt.

Evt se om det er noe leasetime på IP`ene. Evt se om du kan låse IP`en til MAC adressen til PC`en.

Desverre så er dette et problem så å si alle routere stort sett har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...