DesertGlow Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg sliter med en Thomson NGT-router. Nesten hver gang jeg skrur av PC-en min, så finner routeren det for godt å flytte portmappingen til en tilfeldig annen enhet på nettverket - eller til og med ubrukte IP-er. Det fører til at jeg alltid må inn på routeren og flytte portmappingen til den riktige PC-en når jeg vil spille. Noen som har opplevd det samme - og evt har noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Statisk IP er vel det enkleste her Sett opp hver enhet med egen IP-adresse. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hvilket modem er det du har? Du kan kontakte NGT å høre om det finnes en firmware-update for dette modemet. De er behjelpelig med dette Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Statisk IP er vel det enkleste her Hmm, utrolig nok så stemmer det... ser ut til at routeren har begynt å gi PC-en ny IP hver gang den logger på. For en idiotisk DHCP! (Nettopp oppgradert fra en gammel Thomson-router til en ny en, og den gamle fungerte fint sånn sett, men begynte å fuske, så jeg måtte ha ny). Får se om jeg får til å låse IP-en et sted, for har ikke lyst til å skru av DHCP helt. Endret 1. desember 2009 av DesertGlow Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hmm, utrolig nok så stemmer det... ser ut til at routeren har begynt å gi PC-en ny IP hver gang den logger på. For en idiotisk DHCP! (Nettopp oppgradert fra en gammel Thomson-router til en ny en, og den gamle fungerte fint sånn sett, men begynte å fuske, så jeg måtte ha ny). Får se om jeg får til å låse IP-en et sted, for har ikke lyst til å skru av DHCP helt. Evt se om det er noe leasetime på IP`ene. Evt se om du kan låse IP`en til MAC adressen til PC`en. Desverre så er dette et problem så å si alle routere stort sett har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå