Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[LØST] Stativ til vanlig sykkel isteden for å kjøpe ergometersykkel.

Utenomjordisk Reke

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så leter jeg etter noen som selger slike stativ til vanlig 2hjulsykkel så man kan bruke den som spinning/ergometersykkel. Jeg har hverken penger eller plass for en vanlig spinning/ergometersykkel. Har sett på tour de france osv at de har sånne stativ der de bruker den vanlige sykkelen sin på for å varme opp før de begynner.

Jeg aner ikke hva det heter eller hvor jeg kan få tak i det. Har søkt litt rundt uten resultat så da bestemte jeg meg for å spørre her. Sykling er noe som funker bra for meg isteden for å gå pga smerter i føttene. Men nå som det er glatt ute er det ikke mulig.

Dere har vel skjønt spørsmålet mitt så jeg håper noen her vet om en nettbutikk eller en kjede som selger sånne stativ. Vil gjerne ha det så kjapt som mulig så treninga ikke ligger for langt etter.

På forhånd, takk!

Endret av Utenomjordisk Reke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen sier så leter jeg etter noen som selger slike stativ til vanlig 2hjulsykkel så man kan bruke den som spinning/ergometersykkel. Jeg har hverken penger eller plass for en vanlig spinning/ergometersykkel. Har sett på tour de france osv at de har sånne stativ der de bruker den vanlige sykkelen sin på for å varme opp før de begynner.

Jeg aner ikke hva det heter eller hvor jeg kan få tak i det. Har søkt litt rundt uten resultat så da bestemte jeg meg for å spørre her. Sykling er noe som funker bra for meg isteden for å gå pga smerter i føttene. Men nå som det er glatt ute er det ikke mulig.

Dere har vel skjønt spørsmålet mitt så jeg håper noen her vet om en nettbutikk eller en kjede som selger sånne stativ. Vil gjerne ha det så kjapt som mulig så treninga ikke ligger for langt etter.

På forhånd, takk!

Søk på Finn.no etter brukte ergometersykler. Sikkert ikke så mye dyrere, og garantert bedre.

Lenke til kommentar

Dette kalles en rulle, eventuelt en sykkelrulle. De selges i de fleste sportsforteninger som selger sykler, både nettbaserte og fysiske butikker.

Noen eksempler:

XXL

Intersport

Bikeshop.no

Til enkelt bruk vil det være godt nok med de billigste modellene. Skulle du derimot være full i penger finnes det mange mer eller mindre nyttige funksjoner og muligheter på de i 7000 kroners klassen.

Forøvrig vil en slik sykkelrulle sammen med en noenlunde ok sykkel være mye bedre enn en ergometersykkel. Forholdet til en spinningsykkel kan diskuteres, men disse vil komme i en helt annen prisklasse om du skal ha noe skikkelig.

Lenke til kommentar

Takk svante, det hjalp veldig! Har et lite ekstra spørsmål. Er det noe problem å bruke en sykkel med terrengdekk?

Mine dekk ser noe ut som dette: http://gresvig.scene7.com/is/image/gresvig...mbnail120$

Om det så er noe problem må jeg bytte dekk eller kan jeg eventuelt tre noe over hjulet som gir det en glatt overflate? En del dumme spørsmål men er som sagt helt blank på dette området.

Igjen, takk for et bra svar!

EDIT: Foresten, jeg så litt på disse to og syntes de hørtes bra ut:

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=9249

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=6236

Endret av Utenomjordisk Reke
Lenke til kommentar
Saken er det at man skal jo ha motstand på hjulet også. det får man ikke av bare et stativ. Da blir hele greia meningsløs egentlig. Hjulet er jo ikke bare fritt i lufta selv om det kanskje kan se sånn ut.

Ops, jeg må ha missfortsått det hele med sykkelstativ :blush: Men dersom du har en tredemølle i baklomma så kan du jo sette den under stativet du eventuellt bygger slik at sykkelhjulet er på tredemølla :)

Kansje et tåpent tips :hmm:

Nåja, vil du ha skikkelige saker så bør du nok stikke innom den lokale sportsforetninga :)

Har de ingen stativer inne, så kan de sikkert bestille :)

Endret av Elgjeger
Lenke til kommentar

En enkel rulle med magnetmotstand er mer enn bra nok. Den billigste fra Tacx f.eks. Jeg synes rulle er mye mer givende enn ergometersykkel, du f.eks. mye bedre geometri.

Du får kjøpt slicks-dekk som du skan sette på. Å kjøre på rulla med terreng-dekk er håpløst ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Takk skal du ha :) Ja jeg trenger ikke noe skikkelig fancy, bare så jeg kan ta meg en "sykkeltur" hver dag om vintern også. Regnet egentlig det var problemer med terrengdekk. Noe jeg hadde glemt at vi har en racer sykkel eller hva det kalles ute i garasjen med riktig type dekk. Kan bruke den om jeg ser den fungerer som den skal. Tusen takk for svar alle sammen! Nå blir det trening igjen he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...