Szmekken Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg lurer på hvordan eksamenssituasjonen er i følgende tre fag når en tar opp igjen faget som privatist. Engelsk (GK/VG1) Religion og etikk (VK2/VG3) Nyere Historie (VK2/VG3) Er eksamen muntlig eller skriftlig? Hvordan foregår den? Målet er å ta opp disse tre fagene i løpet av et halvår, hvor jeg jobber i en 50-80 % stilling ved siden av. Jeg har ikke tenkt å følge noen undervisning, kun melde meg opp som privatist. Til orientering har jeg 4 i engelsk, og 5 i de to andre. Jeg tar opp fagene for å få 6 i alle tre. Det hadde vært veldig fint om noen med erfaring fra de gitte fagene kunne ta seg tid til å svare. Lenke til kommentar
Brandes Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Religion og Nyere Historie er i hvert fall muntlige eksamener, og etter hva jeg har hørt er engelsk VG1 skriftlig. Har også vurdert å ta opp engelsk og religion (har 4 i begge) til neste år, så hadde vært fint å lese om noens erfaringer! Endret 30. november 2009 av Brandes Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Skal en del til å få 6 i Nyere historie. Er et ganske stort og tungt pensum, godt over 500 sider. Hadde selv eksamen for noen dager siden, fikk denn oppgaven: Politisk polarisering i Norge. Med andre ord en tung oppgave.. Karret meg til en 4'er. Religion er derimot piece of cake! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hva med engelsk? Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Engelsk kan man greie topp karakter uten alt for mye innsats. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hvordan er selve eksamen i Religion og Engelsk utformet? Er det slik at en får et emne og en forbredelsestid, og skal samtale med sensor rundt dette? Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jepp. 30 min forberedelsestid med alle hjelpemidler utenom internett. Man får et ganske bredt emne hvor man må være nøye med å trekke ut sentralt stoff. I Engelsk får man også en lytteprøve som man må gjenngi. Endret 30. november 2009 av siggetheman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå