Winydancer Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Heisann. Bygde meg en PC i sommer engang, den har stått og havveis støvet ned frem til nå da jeg har begynt å ta den i bruk. Den har fungert ypperlig i ~2uker nå, og jeg satt senest inatt til 3 og spilte før jeg hoppet til sengs. Da jeg stod opp 12 idag og skulle flekke på god-pcen så starter den helt fint (etter hva jeg kan høre), men får ingen signal på noen av skjermene. (Kjører dualscreen). Stiller meg helt uforstående til dette. Noen som har peiling på hva som kan feile? Skjermkortet som er 6 månder gammelt sier godnatt? Det starter helt fint og viften går osv.. Kan nevne at vist PCen stod på lenge uten at jeg brukte den, 4-5 timer, og jeg skrudde på skjermene igjen så var det ikke alltid jeg fikk kontakt da heller. Da var det bare en restart som trengtes. Specs på PCen er jeg usikker på, og før noen sier det er nødvendig gidder jeg ikke begynne og sprette opp alt for å se. Hadde vert utrolig takknemmelig om noen kunne slått meg i riktig retning her? Takker! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Sjekk skjermkortet (ta det ut og inn), ta ut den ene skjermen og kjøre med single display for og se om det funker. Funker det så kjør en update på skjermdriver før du kjører inn igjen den andre skjermen. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Sjekk skjermkortet (ta det ut og inn), ta ut den ene skjermen og kjøre med single display for og se om det funker. Funker det så kjør en update på skjermdriver før du kjører inn igjen den andre skjermen. Har prøvd å kjøre singel, ingen forskjell. Skal teste å dra ut skjermkortet. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Inn og ut med skjermkortet - ingen forskjell. Antar det er skjermkortet som er skyld i dette her ja. Herregud så irriterende. Noen forslag til hva som kan gjøres? Inn og ut med biosbatteriet ga heller ingen utslag. Begynner å bli desperat nå. Trenger ikke et defekt skjermkort. Tips? Endret 30. november 2009 av Winydancer Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Har en tips til, til deg. Har du prøvd og installere eller tatt ut og inn CPU vifta i det siste? Uansett kan du prøve og ta ut og inn ram, cpu osv. Egentlig bare ta alt ut og inn igjen. Kan være en dårlig kobling et sted også. Tror ikke det skal være skjermkortet heller. Blir det litt varmt når det har stått litt eller er det like kaldt? Jeg skal tenke ut noe flere ting siden jeg har feilsøkt min pc en god del ganger. Kom på en liten ting til her. Vet den høres litt teit ut, men har du stilt skjermene inn på riktig inngang og slikt? Noen ganger kan du ha kommet borti den også Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Når eg kjører skjermene i DualScreen og starter PCen får den skjermen følelse med skjermkortet, da "powerlampen" på skjermen går fra av, til på i 2-3 skunder, før den går av igjen. Når jeg kobler den skjermen alene inni så får den ingen reaksjon. Vist dette kan hjelpe. Har en tips til, til deg. Har du prøvd og installere eller tatt ut og inn CPU vifta i det siste? Uansett kan du prøve og ta ut og inn ram, cpu osv. Egentlig bare ta alt ut og inn igjen. Kan være en dårlig kobling et sted også. Tror ikke det skal være skjermkortet heller. Blir det litt varmt når det har stått litt eller er det like kaldt? Jeg skal tenke ut noe flere ting siden jeg har feilsøkt min pc en god del ganger. Kom på en liten ting til her. Vet den høres litt teit ut, men har du stilt skjermene inn på riktig inngang og slikt? Noen ganger kan du ha kommet borti den også Heisann. Har ikkje gjort noe med PCen de siste 2-3 ukene da den bare har stått i ro Neste steg er å ta ut og inn alt ja.. Huff. Får teste det. Skjermkortet blir ikke for varmt, da jeg hadde bortimot minusgrader på rommet idag da jeg startet PCen, og kabinettet står med åpne dører. Skjermene er riktig innstilt ja Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Regner med at alt av tilkoblinger osv er skjekket. Ram er ofte en synder når det gjelder svart skjerm. Prøv med en og en brikke, i forskjellige slotter. CPU-vifte har ikke en shait med dette å gjøre, da en PC vil starte selv uten kjøler. Bilde vil en også få, helt til det konker på grunn av varmen. Skjermen skal også alltid slås på før pc. Se også om du kan få lånt deg et annnet skjermkort å teste med. Prøv også å bytte PCI-e slot, om du har flere. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Takker for svar. Får kjøre gjennom PCen med litt mer grundig feilsøking. Har nok bare 1 PCI-E slot (tror jeg). Får sjekke. Kan komme med en rapport senere! Takker for forslag. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Okei! Vi er oppe og går litt igjen. Etter en kjapp gjennomgang av kabler og ut og inn med skjermkort nok en gang så kom det seg her. Jeg har tatt ut 1 av RAM brikkene og byttet plass på den som står i. Har bare 1 skjerm tilkoblet nå, men er oppe. Tester litt med den andre RAMen også. Kommer tilbake med mer info. Tusen takk for hjelp. ! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Når du tar ut og inn CPU vifte kommer du i 90% av tilfellene borti RAM'en og får dyttet den litt opp. Det jeg mente med dette Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Da er jeg i Windows med begge RAM brikkene og 2 skjermer. Herlig. Garantert RAMen som var skyld i dette. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå