Gå til innhold

Jobb på posten (17år)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har erfaring selv, så tror jeg at jeg har kjent noen som jobbet med å sortere posten. De kunne komme og gå når de ville (24/7), noe som er optimalt for en 17åring (så fremt man ikke trenger spesifikke tider for å komme seg ut)

120,- er ikke spesielt mye, men helt greit når man er 17 år! Bedre enn ingenting!!

- Er det ikke enkelere å bare søke?

Lenke til kommentar

Tviler på at du trenger den lengste søknaden, bruk heller tid på CV'en og referanser. Få frem at du er motivert (gjerne si at du sparer penger til bil eller lignende større utgifter) Årsaken til at få ansetter personer under 18 er at de ofte ikke er motivert og/eller noe å stole på..

Lenke til kommentar

Åja. Ja, får vel skrive en fin cv, men er ikke mye å skrive... Bare skolegang. Men jeg skal til USA neste år og har en del annet å spare til (hobbyer), så jeg er motivert as hell, spesielt hvis man kan jobbe 24/7.. Da kan jeg stikke innom før og etter trening osv... Men jaja, får vel ta en tur ned på kontoret og høre. Takk ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar! Noen som vet om de ansetter mange? Eller er det trøblete? Nå er det sikkert forskjellig på de forskjellige postkontorene, men noen som har peiling? Åssen det som regel er.. ? Null problem å levere en søknad på en side liksom.

Siden Posten stadig legger ned flere postkontor, finnes det ikke såå mange ledige stillinger, spesielt ikke siden de blir lyst ut internt først. Men det finnes da deltidsstillinger ganske mange steder som er ideelle for yngre mennesker, spesielt de som er tilgjengelige på kort varsel for å dekke vakter hvor folk blir syke eller ikke kan komme på jobb. Lørdagsjobbing kan også bli aktuelt. Jeg har jobba ganske mye rett etter skolen og i helgene, og det blir fort en del penger av det.

Jeg er kundebehandler og lå nok på en lønn på rundt 120-130 da jeg var 17, men nå som jeg er 18 tjener jeg i overkant av 160 i timen pluss overtids-/helge-/høytidstillegg.

Noe som kan bli aktuelt nå er pakkehjelp, noe som de fleste postkontorene har bruk for. Det er dårligere betalt, men det er lettere å få stillingen og det er mulighet for jobbing så å si hver dag fram til jul. Arbeidet går da ut på å scanne inn pakker, sortere post før den skal i containere o.l. Det sier seg selv at kravene for å få en sånn stilling er lavere enn som kundebehandler.

I søknaden din er det nok lurt å legge vekt på egenskaper som ansvarsfullhet, integritet, modenhet og evne til å jobbe under press.

Håper du får deg en jobb, Posten er et veldig, veldig okei sted å jobbe med ryddige forhold, fine folk og gode arbeidstider. Ikke minst tar det seg godt ut på CV-en seinere.

Lykke til!

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Posten er kyniske jævler og ansetter kun folk på korttidskontrakter alt fra noen dager og maks et par måneder, og når man har gått på disse lenge nok blir man som regel byttet ut når man nærmer seg da man kan kreve fast ansettelse da de kun er ute etter "tilkallingsvikarer"

Jobba for de i transporten 3 år og hadde omtrent ingen ferier og fridager og jobbet alle helligdager fordi man alltid fikk beskjed om at man ikke ble "prioritert" neste gang om man sa nei til vakter.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Æsj, ekkelt å høre om.

Det var kanskje jeg som var heldig, da. Jeg var midlertidig ansatt i et år, så skulle vel egentlig stillinga lyses ut internt. Men sjefen min ansatte bare meg i stedenfor.

Edit: Akkurat. Jeg har i hvertfall ikke hørt om noe lignende der jeg jobber, så jeg satser på at forholdene har bedret seg og at de har et ryddigere forhold til tilkallingsvikarer nå.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...