Gå til innhold

Defekt Seasonic M12D 750 byttes mot Corsair HX850 - godt bytte?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier kjøpte jeg for en stund siden en Seasonic M12D 750 til en stuepc som skal være stille og som brukes til spill (av og til). M12D ble valgt pga gode testresultater i forhold til lavt støynivå.

Dessverre døde denne etter ca 1-2 måneders bruk. Jeg sendte den tilbake til butikken jeg kjøpte den fra og de tilbyr meg nå en Corsair HX850 siden de ikke lenger har M12D. Spørsmålet er da om dette er noe jeg burde gå med på.

HX850 er helt klart en bra størmforsyning, men er den like stille som M12D? Prismessig ligger de på ca 1800 (M12D) og 1200 (HX850) hos billigste butikk i Prisguiden. Butikken jeg kjøpte M12D fra hadde den da jeg kjøpte den på tilbud til ca samme pris som de i dag selger HX850 for.

Jeg har i dag en størmforsyning til PC og jeg trenger derfor egentlig ikke en ny en, jeg ville bare ha en som var veldig stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig samme feeling jeg sitter med, men jeg har ikke klart å finne noen gode tester med HX850. De fleste testene bryr seg bare om rippel, spenningsnivå, effektivitet osv. Det gir jeg i grunnen f i siden det stort sett er greit nok i forhold til mitt behov. Alt for få tester måler støynivået på en rigorøs måte.

Lenke til kommentar

Til tross for at butikken (Komplett.no) allerede hadde sendt meg en ny Corsair-strømforsyning refunderte de kjøpet og fikset tilbakekalling av Corsair-boksen via Posten.

Jeg kastet vel bort 300 i porto på en strømforsyning jeg ikke fikk brukt i stort mer enn 1mnd, men jeg fikk i det minste igjen pengene mine. Rask og god service for en gangs skyld. Det er ikke ofte man leser om det her inne. Kudos til Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...