Toller00 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 har nå ett 350d som begynner og bli slitent, og valget står mellom eos 500d eller 50d. Kan noen hjelpe meg med og forklare forskjellen på disse, og forklare hvorfor jeg bør kjøpe det ene fremfor det andre, er ingen stor fotograf, og på det jeg har, er det stort sett blitt brukt de ferdige programma. Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hvis du ikke absolutt må ha kamera med mulighet til en liten "videosnutt" , ville jeg nok valgt 50D. Jeg gikk fra 400D til 50D, og synes det var et utmerket valg. Men jeg vil nok anbefale deg å bruke flere muligheter enn de ferdige programmene, det vil gi mye mer spennende resultater etter hvert. (Hvis du ikke er interessert i så mye fototeknisk og valg, innstillinger, ville jeg nok heller da ha valgt Canon G10/11) RandiA Lenke til kommentar
Toller00 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) ingen flere som har noen anbefallinger, og med ett budsjett på 10 000 hva slangs objektiv vil dere anbefalle som standard Endret 3. desember 2009 av Toller00 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hvis du er fornøyd med grepet på 350D, så er det enkleste å gå for 500D. Så kan du heller bruke resten av pengen på litt god optikk. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 har nå ett 350d som begynner og bli slitent, og valget står mellom eos 500d eller 50d.Kan noen hjelpe meg med og forklare forskjellen på disse, og forklare hvorfor jeg bør kjøpe det ene fremfor det andre, er ingen stor fotograf, og på det jeg har, er det stort sett blitt brukt de ferdige programma. Tusen takk for alle svar. Forskjellen er at 50D er laget for mer krevende bruk, der innstillinger må gjøres hurtigere, autofokus og seriehastighet må være hurtigere og belastningen på kamerahuset er større. I tillegg er ergonomien for de fleste bedre på 50D. Bildekvaliteten er lik, gitt at du kan ta bildet med 500D. For de fleste amatører vil det si alle bilder, for man har ofte ikke forutsetningene for å ta de bildene 50D kan ta som ikke 500D også kan ta. Det du bør spørre deg om, er om du har lyst til å utvikle deg som fotograf, eller om du vil fortsette på samme nivå du er på nå. I så fall er det ganske opplagt, 500D hvis du bare vil fortsette og 50D om du vil utvikle deg videre. Jeg regner med du er godt fornøyd med Canon siden du ser på det nå også, men med mindre du er tungt lastet med optikk, kan det være lurt å kikke til andre merker også. Både Olympus, Nikon, Pentax og Sony har fine modeller som ligger i samme prisleiet og som kanskje passer deg bedre. Særlig Olympus E620 er en modell jeg ville kikket på. Lenke til kommentar
Toller00 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 nå er det sånn at jeg har både mellom ring til nærbilder 100-300 zoomlinse og ekstra blitz til den jeg har, så canon er nok eneste alternativ. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 nå er det sånn at jeg har både mellom ring til nærbilder 100-300 zoomlinse og ekstra blitz til den jeg har, så canon er nok eneste alternativ. Siden du har slikt utstyr så er du vel på vei til å lære deg mere, da er vel det beste å gå for et 50D! Det er et knall kamera. Jeg gjorde som RandiA å byttet fra 400D til 50D og ikke angret et sekund. Skal du bruke noen kroner ekstra kan jeg godt anbefale tamron 17-50 f2.8 slik at du har en god normal linse. Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvis du har lyst til å utvikle deg mer og begynne å bruke de manuelle instillingene høres jo 50D ut som et godt valg. Hvis ikke du har veldig lyst på video ville jeg jo også sett på 450D. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hvis du har lyst til å utvikle deg mer og begynne å bruke de manuelle instillingene høres jo 50D ut som et godt valg. Hvis ikke du har veldig lyst på video ville jeg jo også sett på 450D. Hvis video ikke betyr noe for deg så ville jeg uten tvil valgt 50D, det kan du leve med i lang tid og har mer å by på enn 500D på de fleste områder. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå