Gå til innhold

Hva om man stryker på tentamen på Fokurs Ingeniør?

Booombasa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå et ettårig studie på forkurs ingeniør linja. Er på leting etter folk som går/har gått samme linje før :p

Jeg har så langt stått i alle innleveringer og prøver, men merker tentamene, spesielt matte og fysikk, kan bli noe problematisk. Hva skjer om jeg stryker? Har jeg spolert alle sjansene mine for aa ga opp til eksamen til sommeren? Eller kan jeg fremdeles fullfore aret og fa fagene godjent, selv om jeg driter meg ut pa en tentamen?

Har vurdert TRES neste sommer om jeg skulle stryke i et fag, men som jeg bittert fant ut sa ma man ha generell studiekompetanse for a komme inn.. Noe jeg ikke har. Mangler et fag fra videregaende. Desverre ..

Derfor lurer jeg na veldig pa.. Hvis man skulle stryke pa en tentamen, er hele aret da .. fucka opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke angående første spørsmål, men om du bare mangler et fag fra videregående er det jo fullt mulig å ta det som privatist.

Er bedok. ma nesten mote opp pa skolen for a skjonne det faget. Og da mister jeg mye tid .. Derfor jeg tok forkurset hehe

Lenke til kommentar

etter hva jeg har forstått av hva læreren har forklart, så får men en eksamenskarakter i tillegg til en karakter han bestemmer ut ifra hva man har gjort iløpet av året. så om du består alt uten om en prøve/tentamen, så burde det gå greit vil jeg tro...

nå går jeg også bare forkurs foreløpig; men om man ikke gidder å stresse deg til en 2er på tentamen, har man da noe sjans til å bestå kalkulus neste år? noen?

Lenke til kommentar

Man har en mappe i vært fag, som inneholder alle innleveringer, småprøver tentamner o.l. Den må være bestått for å kunne gå opp til eksamen til sommeren. Og eksamens karakteren teller 50 av sluttkaraktereni faget.

Problemet er jo da som følger.. Hvis jeg stryker på en tentamen vil man da få ''ikke godkjent mappe''? Og miste retten til å gå opp til eksamen til sommeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...