Asaf_p Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei Har lyst å reise til New York, Los Angeles og etpar dager på cruise i karibien. Må vel derfor også til Orlando. Har noen av dere gjort det samme? I tilfelle hvordan har dere lagt opp reisen? Og hvor lønner det seg å bestille billetter? Jeg kan tenke meg 2 uker i juni. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) For mye på to uker. Ta to turer. En på østkysten og en på vestkysten. For å sette avstandene litt i perspektiv. # Det er like langt fra NY til LA som fra Oslo til Teheran. # Det tre (2,94) ganger så langt fra NY til LA som fra Oslo til Paris. # Avstanden mellom NY og LA er 2/3 av avstanden mellom Oslo og New York Det går krus direkte fra New York. En uke i og rundt NY og en på cruise kan bli en bra ferie. Sam Endret 30. november 2009 av SamBell Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg reiste OSL -> EWR(Newark) -> Orlando med Continental. Du må vite at det ikke går cruise fra Orlando. De fleste cruisebåter drar fra Miami og Fort Lauderdale. SÅ da må du enten lande i MIA eller ta en leiebil i Orlando. Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ok. Da har vi bestemt å ta etpar dager i NY, deretter fly til Miami. Etter noen dager i Miami hopper vi på et cruise i Karibien. Etter 2 uker til sammen flyr vi hjem igjen. Har noen andre gjort tilsvarende? Hvor bestiller dere billetter? Jeg prøvde E-bookers, men savnet en kalender som viser hvilken dato som er billigst å fly. Vi er ikke avhengig av en fast dato, men vil finne billigst mulig reise. Eller er det like lurt å bestille utvidet reise hos de store cruiseselskapene? F.eks RCCL Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 RCCL og NCL er jo Norske selskaper. Ellers har man MSC i karibien (har vært på MSC i Europa og det var svært flott). Carnival er også et stort cruiserederi, men det er mest myntet på barnefamilier. Usikker på om Costa fører karibien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå