Gå til innhold

Linux Mint 8 Helena er lansert


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig som gjør et os avleggs?

 

 

At det kom på markedet i 2001, at det har kommet 2 nye operativsystemer i fra samme produsent etter nevnte OS. Det gjør XP gammelt og avleggs! Bruken av PC har endret seg på 9 år, både i arbeidsflyt og på nettet.

 

Jeg regner med at PC'en din fra år 2000 ikke er avleggs da? Det er jo fremdeles en PC og den virker sikkert fortsatt? ;)

Jeg ser ingen grunn til at det skal være avleggs for det, det blir avleggs når det ikke lenger kan håndtere dagens oppgaver, og du er velkommen å påpeke noe som windows 7 kan som ikke xp kan (annet enn mer dilldall i interfacet).

 

En PC fra 2000 er avleggs, fordi den er alt for treg for å kunne brukes til mange av dagens oppgaver. Du kan jo se på inlegget mitt rett over ditt, og svare på det som står der ;)

 

XP ville ikke la seg installere på PCen min uten å måtte ha en diskett under installasjonen. Vet det går an å komme rundt det ved å lage en ny CD med drivere integrert, men dette er tungvindt. Slike ting gjør at XP føles som om det er fra steinalderen, mener nå jeg.. Har ikke hatt diskettstasjon siden 1998.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei :)

Jeg prøver å få med Linux Mint 8, men nettverkskortet mitt fungerer ikke på Linux'en?

Nå har ikke jeg så spesielt mye greie på hva jeg må gjøre, men jeg skjønner når folk forklarer hva jeg skal gjøre. Jeg har en HP Pavillion dv6000 hvis dette hjelper noe!

 

Hadde satt svært mye pris på om noen hadde hatt tid til å hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...