Kent Touch This Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det er kanskje litt vanskelig å få såpass mye i lån på en så gammel bil også, bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Det er kanskje litt vanskelig å få såpass mye i lån på en så gammel bil også, bare så du er klar over det. Den er jeg faktisk klar over, men har hørt fra andres erfaring at dette kan veies opp hvis man tar en lav nedbetalingstid på lånet? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Joda, det går sikkert fint det, men det kan jo bli litt store månedlige utgifter av det. Billån uten egenkapital er dyrere enn om du hadde hatt 35% (mener jeg er grensen). 160.000 over to år uten egenkapital koster deg nesten 7500,- hver måned. Over tre år blir det rundt 5000,- Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Joda, det går sikkert fint det, men det kan jo bli litt store månedlige utgifter av det. Billån uten egenkapital er dyrere enn om du hadde hatt 35% (mener jeg er grensen). 160.000 over to år uten egenkapital koster deg nesten 7500,- hver måned. Over tre år blir det rundt 5000,- Ja, det blir littebitt heavy. Om jeg skal gå for dette så får jeg bare prøve å få til et ordinært billån på denne da. Er bare å finne riktig fremgangsmetode. Kundebehandleren min er en grei fyr med bena på jorda også så, får håpe dette hjelper meg litt igang. Vil derimot sette meg litt inn i dette først, fordi kjøper jeg den så skal den registreres. Etter selgerens ord så er det kun endring av blinklys som gjenstår. Bilen er jo 100% original. Etter å ha regnet på Tollvesenets sin importkalkulator, så kommer bilen på nøyaktig 82.500. Synes uansett det er mye bil for en kurrant sum med lån. Endret 2. desember 2009 av Welhaven Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du må i hvert fall ikke finne på å gi fra deg en eneste krone før du er 100% sikker på at du faktisk får registrert akkurat denne bilen i Norge. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Du må i hvert fall ikke finne på å gi fra deg en eneste krone før du er 100% sikker på at du faktisk får registrert akkurat denne bilen i Norge. Helt enig - akkurat det jeg tenker også. Men det er en forhandler som selger den, så det må vel være mulig å få et eller annet dokument fra de som tilsier dette? Vet iallefall at det ikke skal være noe problem å registrere en Eclipse, så lenge den er 100 % original, men dette må jo da være bekreftet. Er en balansegang dette da altså... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 De er faktisk det. Eller GS-modellene kan du alltids oppdrive for en billig penge, men kaller ikke dette Eclipse. Chrysler-motor og alt annen dritt. Chrysler motor? Hva snakker du om? Er da 4g63 motor i GS? Hardbarka mitsumotor det Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kan være han mener 6g72 motoren, som er en Mitsubishi motor, men ble brukt av Chrysler i noen biler. Er en 6g73 motor som står i chrysleren min for eksempel. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Mener da fast bestemt at det er 4g63(t) som er i eclipse? Basert på samme blokk som galant fra 93-96? Shoot me if im wrong, men er rimelig sikker på det Kan iallefall kjøpe eclipsemanifold og modifisere til galant uten mye arbeid Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Så ikke at det var 97-99 eclipse det var snakk om, er fra 2000 og framover de brukte 6g72, så du har nok rett ja. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Heisann. Har en 1996 Eclipse GS 2.0 og må si at det er en flott bil. Anbefaler deg å kjøpe, men kjøp, GSX. Går helt fint min også med 150 gamp, men med 220 HK og AWD, tipper jeg det blir en rå bil. Har dessverre ikke fårr kjørt en slik enda. Når det gjelder det med motor så er det 4G63 motor på alle Europa-modeller. GS-T og GSX har samme motor bare at den har turboen i tillegg. Dvs, 4G63T. US- utgaven av GS har Chrysler motor. Den heter 420A, men er stort sett samme motor det også. US turbo-modeller har 4G63T. I tillegg så har man Eclipse Spyder med 2,4 motor. Den heter 4G64 (litt usikker på det). Men ellers så er jo bilen helt knall da. Har fått rust på bakluka men ikke noe annet enn det. ABS'en funker ikke og km-telleren har slutta å gå, men det er vel det eneste som er galt med bilen. Betalte 63000 for min for ca. et år siden. Endret 3. desember 2009 av erlendo89 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er ikke 4g64 tror jeg, men betyr ikke så mye Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Måtte bare sjekkes opp og fant ut at det var en 4G64 Men ellers så går det jo an å spørre her om du lurer på noe: http://forum.mitsubishi-klubben.no/ Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er betalende medlem der jeg Åja tenkte at 4g64 var 1,6 motoren i carisma, men det er 4g62 Men nok OT! Vil iallefall anbefale mitsubishi, og eclipse er IKKE en dum bil å kjøpe Eneste dumme med japsebiler er faren for rust pga dårlig metall, men ellers så går jo motor langt med godt vedlikehold, og ellers er det bare slitedeler som må byttes selvfølgelig kan annet gå gale, men er veldig lite generelt med japsebiler Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Takker for alle innlegg! Jeg har klart å forveksle US-modellen med EU-modellen jeg da, i forhold til motor. Så konklusjonen er; de fra EU bruker en ordentlig Mitsu-motor? Dette med dårlig metall har jeg faktisk ikke hørt om før. Går det ikke ann å ta en rustbehandling eller galvanisering eller lignende for dette? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Vis den er rustfri, så bare sandblåser du raskt over understell (og da mener jeg ALT av understell. Helst bør hele bakstilling ned for å være på den sikre siden. Så grunne med noe ala brunox, deretter tectyl eller lignende. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Vis den er rustfri, så bare sandblåser du raskt over understell (og da mener jeg ALT av understell. Helst bør hele bakstilling ned for å være på den sikre siden. Så grunne med noe ala brunox, deretter tectyl eller lignende. Og da får den litt bedre levevilkår holdt jeg på å si? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja det kan man trygt si! Rustbeskyttelse er nr 1 hos meg når det kommer til bil Har lært av mine feil og galanten min døde av rust pga dårlig vedlikehold av tidligere eier Han hadde tektylert en gang og det var i forbindelse med service eller noe :S Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ja det kan man trygt si! Rustbeskyttelse er nr 1 hos meg når det kommer til bil Har lært av mine feil og galanten min døde av rust pga dårlig vedlikehold av tidligere eier Han hadde tektylert en gang og det var i forbindelse med service eller noe :S Rust er noe dritt altså. Da får vi ialleall gå for dette. Hva er prisen på en slik service? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Spørs hvor mye rust det er fra før, for da må de jo fjerne det. Men tipper rundt 2500 for tectylering og sånn, men jeg vet ikke for jeg bruker heller privatpersoner til slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå