Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Meninger på Mitsubishi Eclipse 97-99 GST og GSX


Welhaven

Anbefalte innlegg

Jeg har satt meg et mål, og det er at jeg skal ha en av overnevnte modellene innen sommer 2010.

 

Derimot vet jeg faktisk ikke 100% hvordan disse bilene er kvalitetsmessig, kun lest litt her og der rundt om på nettet. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen konkrete erfaringer med disse bilene? Hvordan er den hvis man sammenligner mot f.eks en Audi TT, eller Toyota Supra, eller Nissan S13/S14 osv.?

 

Takker for alle innlegg!

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har satt meg et mål, og det er at jeg skal ha en av overnevnte modellene innen sommer 2010.

 

Derimot vet jeg faktisk ikke 100% hvordan disse bilene er kvalitetsmessig, kun lest litt her og der rundt om på nettet. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen konkrete erfaringer med disse bilene? Hvordan er den hvis man sammenligner mot f.eks en Audi TT, eller Toyota Supra, eller Nissan S13/S14 osv.?

 

Takker for alle innlegg!

 

Å sammenligne en Eclipse med en Supra er jo ikke korrekt. De stiller i helt forskjellige klasser hva pris og ytelse angår.

 

Bortsett fra dette er nok Eclipse en fin bil. Mitsubishi har jo et rykte på seg for å ha gode motorer. Men som med alt, må det jo tas vare på.

Lenke til kommentar

God motor i disse iallefall. Tror de generelt har god kvalitet på hele bilen. Komfort er som så etter det jeg har hørt og kjent når jeg har sittet i de. Husker ikke forskjellen på gst og gsx, noen som kan utdype dette litt? Mener at gst er turbo, eller? Det negative med disse er fwd, men det kan man leve med da disse bilene faktisk sitter som fan for å være fwd.

Lenke til kommentar
Å sammenligne en Eclipse med en Supra er jo ikke korrekt. De stiller i helt forskjellige klasser hva pris og ytelse angår.

 

Bortsett fra dette er nok Eclipse en fin bil. Mitsubishi har jo et rykte på seg for å ha gode motorer. Men som med alt, må det jo tas vare på.

 

Nei mente ikke en direkte sammenligning med Supra, det blir jo selvfølgelig to forskjellige klasser. Tenkte bare litt mer opp i den sportsbil-aktige kvaliteten :)

 

God motor i disse iallefall. Tror de generelt har god kvalitet på hele bilen. Komfort er som så etter det jeg har hørt og kjent når jeg har sittet i de. Husker ikke forskjellen på gst og gsx, noen som kan utdype dette litt? Mener at gst er turbo, eller? Det negative med disse er fwd, men det kan man leve med da disse bilene faktisk sitter som fan for å være fwd.

 

GST = Turbo + FWD

GSX = Turbo + AWD

 

Så GSX-en er jo drømmebilen selvfølgelig :-)

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar

Har kjørt en eldre model eclipse og det var ikke min stil. Satt på gulvet og så ikke en dritt :p

Har sittet i den du snakker om nå uten å kjøre(var på mitsutreff) og der satt man VELDIG godt! Virkelig gode stoler, fantastisk sittestilling og flott interiør. Også er de så rå utseende messig og alt. Eneste de trenger etter min mening er litt mere power, iallefall 4x4. fwd går temmelig greit som den er faktisk :) men som vanlig med japsebiler, pass på rust, slitte bærekuler, dårlige hjullagre og ulyder fra motor.

 

Har kjørt en eldre model eclipse og det var ikke min stil. Satt på gulvet og så ikke en dritt :p

Har sittet i den du snakker om nå uten å kjøre(var på mitsutreff) og der satt man VELDIG godt! Virkelig gode stoler, fantastisk sittestilling og flott interiør. Også er de så rå utseende messig og alt. Eneste de trenger etter min mening er litt mere power, iallefall 4x4. fwd går temmelig greit som den er faktisk :) men som vanlig med japsebiler, pass på rust, slitte bærekuler, dårlige hjullagre og ulyder fra motor.

Lenke til kommentar
Har kjørt en eldre model eclipse og det var ikke min stil. Satt på gulvet og så ikke en dritt :p

Har sittet i den du snakker om nå uten å kjøre(var på mitsutreff) og der satt man VELDIG godt! Virkelig gode stoler, fantastisk sittestilling og flott interiør. Også er de så rå utseende messig og alt. Eneste de trenger etter min mening er litt mere power, iallefall 4x4. fwd går temmelig greit som den er faktisk :) men som vanlig med japsebiler, pass på rust, slitte bærekuler, dårlige hjullagre og ulyder fra motor.

 

Ja bilen er jo helt sinnsyk. Orginalt er jo bilen på 220 hk, men kunne kanskje trengt litt til for å krydre den til litt? Er jo eventuelt bare å bytte ut det som er standard under panseret, bare for å gjøre den litt friskere. Kan fungere bra nok mange ganger dette.

 

Bærekulene på min Mazda var nesten forsvunnet - for noe møkk. Når man først er inne på slitte deler etc.:

 

Har en kamerat som hadde en Nissan S14A, en rimelig rå bil. Han sier at for å ha en slik bil så bør man ha peiling på bil, og han si er at det blir veldig dyrt pga deler etc.

 

Jeg tenker sånn at greit at bilen blir kjørt hardere enn en vanlig bil, nettopp fordi den yter mer. Går derimot ikke dette opp i opp med tanke på at delen på en Eclipse kanskje er litt mer kvalitet enn på min nåværende Mazda 626 f.eks?

Lenke til kommentar
Ja bakdelene med japsebil er som regel fwd som er ren slitasje slitasje av alt som har med forhjulene å gjøre :)

 

Derfor jeg kjøpte meg en slik en Sexy IS 200 med rwd.

Håper du også velger å ikke kjøpe fwd

 

IS 200 er fin bil :)

 

Nei har utrolig lyst på GSX. Kan jo også bruke den året rundt. Rundt 160.000 - er ikke så forbanna ille for en bil heller da. Folk har jo dyrere biler enn det tenkte jeg på.

Lenke til kommentar
Ja det er en helt fin sum det. Betalte 175 000 (+ omreg) for min bil og syns det virkelig var verdt det. Min mor hadde en Mazda 6 5 år nyere og den ligger ca i samme pris men har dårligere utstyr en IS 200 :!:

 

Der kan du se. Samtidig om man gjør et godt kjøp, så er det ikke som om bilen faller i verdi med det første. Den er jo allerede "gammel" i den forstand.

 

Skulle bare søkt lån og kjøpt den bilen!!

Lenke til kommentar
Ser ut til at du bare må slå til når du finner den rette bilen. Ser ut til at de er sjeldne :)

 

De er faktisk det. Eller GS-modellene kan du alltids oppdrive for en billig penge, men kaller ikke dette Eclipse. Chrysler-motor og alt annen dritt.

 

GST-ene litt mindre igjen, men GSX-ene er veldig sjeldne. Spesielt de som er fullstylet og modifisert og dermed vanskelig å få godkjent i landet.

 

Hmm.... Vanskelig å få lån på 160.000 da? Selve bilen koster bare 59.000. Må jo ikke ta engangsavgiften med engang! Lån på 59.000 da altså.. hmm...

Lenke til kommentar
ja men avgift kommer på ca 100 000 kr

 

Kommer på rett under 90 000 for denne. Eneste som må ordnes er blinklys etter norsk standard.

 

Frister stort! Dessuten hadde jeg ikke trengt å betalt engangsavgiften med engang.

 

Sjekk ut hva det koster med forsikring også. Du bør jo betale engangsavgift for å kunne bruke bilen, videre er jeg usikker på om bankene er villige til å ta sikkerhet i uregistrerte kjøretøy.

Lenke til kommentar
Sjekk ut hva det koster med forsikring også. Du bør jo betale engangsavgift for å kunne bruke bilen, videre er jeg usikker på om bankene er villige til å ta sikkerhet i uregistrerte kjøretøy.

 

Ja har tenkt til det, men om jeg ikke skulle fått på plass alle pengene med engang så er jo det en løsning. Det med sikkerhet ble jeg faktisk veldig usikker på nå :S hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...