Gå til innhold

[løst] HTC Hero eller Samsung Jet?


Hypusa

Anbefalte innlegg

Jeg skal da ønske meg ny mobil til jul, og jeg har bestemt og ombestemt meg så mange ganger nå, at jeg må søke litt mer profesjonell hjelp. De jeg nå står i mellom er vel egentlig HTC Hero eller Samsung Jet? Jeg har lyst på Android telefon, men så er jo HTC så dårlig på kamera, iallefall på Hero. Jet virker som en veldig spennende telefon, men jeg liker veldig godt ideen med "scenes" på hero`n!

 

Eller er det kanskje en helt annen mobil jeg burde tenke på? Jeg vil ha en berøringskjerm mobil med mulighet for å være på internett, forum, facebook osv, så WiFi er vesentlig samt en god nettleser. Kamera har jeg savnet nå på min Nokia, for det er forferdelig dårlig! Jet er jo veldig god på kamera, men Hero er jo Android telefon også også også! *forvirra*

 

Hjelp..?

Endret av Hypusa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker baade Samsung Jet og HTC Hero, liker telefoner med smarte OS saa Hero har en klar fordel i saamaate, mens Samsung har bedre skjerm, hoyere opplosning, bedre kamera og prosessor kraft.

 

Samsung i7500 Galaxy (Androide os) kunne vel ogsaa vaere et alternativ eller kanskje en Motorola Millestone/Droid kunne vaere tingen?

 

Androide 2.0 , 5MP Kamera med fotolys(Led), 3.7" berøringskjerm m.m

 

Du kan finne mer info paa http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229

Endret av midnightraver
Lenke til kommentar
... er noe med designet.. Jeg er jente vøtt, utseende er så viktig :p

Ville ikke hatt noen av dem, men av de to du nevner vil jeg anbefale deg Samsung Jet. Jeg har hatt Jet sjøl, men som hankjønn likte jeg den ikke, solgte den, bl.a. fordi den ble for "femi" for meg, mye rosa og lilla i menyene, en skikkelig jentemobil m.a.o. ;)

 

Men godt kamera, god på tekstmeldinger, super skjerm.

 

Men husk pusseklut, for den er så blank at den alltid er fettete og ser grisete ut, både skjermen og baksiden.

Lenke til kommentar

Tusen takk for så kjappe svar!

 

Pussekluten er som regel med, ettersom jeg bruker briller :p

Hm trur familien blir sprø snart! "Ehm, jeg vil ha Samsung Jet! Nei, jeg vil ha Hero! Nei jet! Kanskje hero? Ehm forresten.." :roll::lol: Men nå vil jeg ha en mobil jeg ikke går lei med det første, og da må jeg jo tenke meg nøye om!

Lenke til kommentar
Hm nå som jeg har lest enda mer om brukererfaringer lurer jeg litt på Omnia HD. Mest pga skjermen egentlig. Men den er jo så svæææær! Kanskje jeg bare skal gå for en SE?

 

Jeg har aldri i mitt liv hatt så store problemer med å velge mobil! :ph34r:

 

 

Godt ressonement - jeg valgte nylig aa gaa for en Omnia HD og er svaert fornoyd med den :cool:

 

 

(SE Satio og Nokia N97 Mini var ogsaa fristende valg)

Endret av midnightraver
Lenke til kommentar

Ja, jeg driver å ser på Nokia N97 mini.. Alltid likt designet og tastaturet. Gikk helt bort i fra den egentlig, fordi det er nokia :p Gikk ufrivillig fra SE til Nokia, og er ikke veldig fornøyd egenlig. Men nå er ikke den telefonen min akkurat noen profmobil heller da, det er jo N97, så mulig de tinga jeg irriterer meg over på denne nokiaen kan gjøres på N97? Som å ha egen musikk som vekketone på vekkerklokka, ha notater i standby- modus, kameraet er forferdelig..

 

Det er bare filleting, men det er ting som jeg kunne på SE min. Den ble stjålet, og jeg gikk for det billigste nødalternativet jeg kunne som var litt bra, og da ble det Nokia 5130. Gørr kjedelig mobil :thumbdown:

Endret av Hypusa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei, det endelige valget er tatt, og det endte på Hero! Fikk testa Samsungen litt og fant fort ut at det var ikke det jeg så etter. Jeg har jo speilreflekskamera, så at kameraet på mobilen ikke er så bra skal jeg klare å leve med :p Fikk melding av mamma igår hvor det stod "Hvit eller brun" og da var jeg i ekstase! XD

 

Det virker som om det er fryktelig lenge til jul!!

Lenke til kommentar
Okei, det endelige valget er tatt, og det endte på Hero! Fikk testa Samsungen litt og fant fort ut at det var ikke det jeg så etter. Jeg har jo speilreflekskamera, så at kameraet på mobilen ikke er så bra skal jeg klare å leve med :p Fikk melding av mamma igår hvor det stod "Hvit eller brun" og da var jeg i ekstase! XD

 

Det virker som om det er fryktelig lenge til jul!!

 

Grattulerer, Selv bestillte jeg en urban Brown hero igår.

Lenke til kommentar

Ja, det er egentlig at det jeg så etter var en Hero rett og slett. I menyoppsettet blant annet. Liker det med "scenes" og hvor ryddig det virker. Synes den løsningen som Samsung har med den menyen på sida virker knotete. Lett å komme borti og dra ting du ikke vil ha ut, også må du knote for å få det tilbake igjen. Siklet jo generellt på android, som kan oppdateres ved behov. Det tror jeg ikke Samsung Jet kan? Også syns jeg det er morro med sånn dill- dall- apps man kan laste ned og gjøre mobilen mer personlig med. Som f.eks Astrid (http://weloveastrid.com/) Det at man kan gjøre mobilen såpass personlig som man kan med Hero appelerer også veldig til meg. Jeg ble egentlig litt skuffa når jeg prøvde Jet, jeg trodde den var.. anderledes. Veit ikke hvordan jeg skal forklare det, men når jeg prøvde en Hero så var det rett og slett det jeg så etter. Skjermen har også noe å si, at Hero sin er kapasitiv i motsetning til Jet sin resitive. Det å bruke skjermen til Hero går som en lek, mens Jet sin må trykkes på, og virker tregere for meg.

 

Å skrive meldinger synes jeg derimot gikk veldig fint med Jet, bedre enn forventet faktisk. Men jeg gleder meg utrolig til å få helten min hjem! Denne er også god å skrive meldinger på synes jeg. Alt er vel en vanesak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...