sparksykkel Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Under ryddesjauen i helgen. fant jeg frem noe gammelt kamerautstyr etter min far. Det er snakk om et speilreflekskamera fra 80-tallet av typen Konica FT-1. Til dette følger det med endel linser og blits etc. Jeg selv har veldig begrenset kunnskap om dette, og lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei. Linser er av typen Tamron. Er disse linsene kompatible med Sony alpha serien? Om ikke, hva er de evt. kompatible med. Legger med et bilde av en linse. Tamron.bmp Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Google er din venn: Her er en med samme problem som får svar. - Det er ikke lengre kompatible med noe. Men finner du en adapter (prøv google!) kan du helt sikkert bruke den til et μ4/3-kamera. Eller kjøre en film i FT-1'n og bruke objektivet der. Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hvis objektivene har fast Konica fatning kan de ikke brukes, men har de Tamrons adapter så kan du kanskje finne en adapter som passer til et moderne kamera. problmenet er at du da vil være begrenset til manuell fokusering og det er ikke den sterkesete siden til nye speilrefelkser. I tillegg har det skjedd mye på objektivfronten siden 80-tallet så hvis det ikke dreier seg om spesielt bra optikk er det sannsynligvis like greit å kjøpe nytt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå