dico Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Går for tiden 1 året for ingeniør innen data. Men i dette halvåret har jeg vært litt syk og jobbet en del, og nå før eksamenslesningen har jeg hverken lyst eller engasjement til å fortsette. Det betyr ikke at jeg ikke vil utvikle meg videre og har tenkt på andre muligheter som Cisco-sertifiseringer, nettkurs og lignende. Slik at jeg kan få en relativt god jobb innen det jeg liker å holde på med. Har også et fagbrev å falle tilbake på, men ikke innen det jeg ønsker å fortsette med. Ønsker gjerne synspunkter og livserfaring fra andre før jeg tar det drastiske steget å gir opp skolen Endret 30. november 2009 av dico Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg er litt i samme gate selv. Har planer om å studere noe nytt til neste år, og derfor trenger jeg egentlig ikke å fullføre dette året. Men jeg har jo presset meg igjennom ett semester nå, så da klarer jeg vel ett til. Får jo litt penger omgjort til stipend Men skjønner åssen du har det. Det er demotiverende å vite at man skal noe nytt/evt. ikke gå skole til neste år. Endret 30. november 2009 av tgnedal Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Eit tips kan være å søke over på ei anna ingeniør retning, då kan du bruke mange av dei faga du har tatt til no. Lenke til kommentar
dico Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Nja, vurderer valgfag på universitet i stedet. Har jeg nok fag til slutt får jeg bachleor-tittelen uansett, og får da likevel velge meg ut fag som jeg ser på som litt mer relevante for det jeg ønsker å gjøre i fremtiden. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Første året (eller hvertfall første semester) av en dataingeniørutdannelse er vanligvis ganske kjip. For min del hadde jeg 40sp med fellesfag (matte, fysikk, kjemi) første og andre semester som ble delt med de andre ingeniørstudiene (bygg, mekatronikk, elektro). De to siste årene av bacheloren etter det ble det mer spesialisering innen datafag og MYE mer interessant, selv om det fremdeles er en del fellesfag. Per i dag holder jeg på å ta master samtidig som jeg jobber med datasikkerhet ved siden av studiene. Arbeidsgiveren min er ganske konsekvent med og kun velge ut arbeidstakene som har minimum ingeniørutdannelse. De stakkarene som da bare sitter med sertifiseringer må se seg etter andre jobber. Jobben er utrolig interessant og jeg angrer ikke en dag på at jeg fortsatte med utdannelsen selv om det alltid er kjipt rundt eksamenstider. Jeg anbefaler at du holder ut en stund til. Det blir bedre (og ikke minst mer interessant) etter hvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå