Julian_B Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei, Jed har vg1 TiP, vg2 laboratoriefag, tar fagbrevet nå og har tatt 5timers kurset i naturfag som privatist og skal ta R1 i vår... jeg lurte på om jeg kan gå på enhver skole som har allmenn påbygg eller om alternativet for de med fagbrev er bare på noen skoler. og vist det er murlig og bruke de timene som er ment for de fagene jeg har eller har fritak i till og ta andre fag (som R2 og fysikk for exempel). og om vist det er karakterer fra Vg2 jeg vill forbedre kan jeg fa de som privatist eller noe for og få bedre snitt? Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Regner da med at du kan søke deg inn på alle skoler som tilbyr påbygg, forskjellen på deg og en elev uten fagbrev er vel bare at du trenger færre timer på skolen? De timene du har fri kan du godt benytte til å ta andre fag som R2 og fysikk, forutsatt at disse passer inn i timeplanen din, altså at en annen klasse har undervisning i dette når du har fri og at de har mulighet til å ta deg imot. Privatisteksamner tar du som du vil, og oppmelding skjer på www.privatistweb.no. Det blir holdt eksamner både på våren og på høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå