Pallantir Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg trenger en billig moped som er veteran i 2011, når junior skal begynne å øvelseskjøre. Han skal ta førerkortet for lett motorsykkel, men jeg vil la ham begynne å øve på moped fordi da kan han kjøre uten drøyt 100 kilo meg bakpå. Så kan han gå over til lett mc med meg bakpå når han er trygg på moppen. Han skal nemlig få lett mc av meg og fruen til konfirmasjonen. Den må være billig fordi jeg regner med at den vil få seg noen velt i starten, dette med gir og kløtsj er aldri enkelt å begynne med... Finn.no har jo noe, og Blocket.se har noe mer, men er det noen andre steder jeg bør følge med? Jeg har riktignok ganske god tid, men vil gjerne være så tidlig ute som mulig, og helst ha noe klart innen mai 2010, siden det er da konfirmasjonen er. En registrerbar crosser ville vært veldig greit, vi har et sandtak som kan brukes til øvelseskjøring på lukket område allerede neste sommer. Om akkurat det er lovlig eller ikke (siden det ikke er organisert aktivitet) er ikke så veldig viktig, for jeg slipper ikke onkel inn på min eiendom uten videre, og det er ganske langt ute i skogen. Så ikke kast bort tid i tråden på å diskutere lovlighet, er dere snille. Endret 30. november 2009 av Pallantir Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg trenger en billig moped som er veteran i 2011, når junior skal begynne å øvelseskjøre. Han skal ta førerkortet for lett motorsykkel, men jeg vil la ham begynne å øve på moped fordi da kan han kjøre uten drøyt 100 kilo meg bakpå. Så kan han gå over til lett mc med meg bakpå når han er trygg på moppen. Han skal nemlig få lett mc av meg og fruen til konfirmasjonen. Den må være billig fordi jeg regner med at den vil få seg noen velt i starten, dette med gir og kløtsj er aldri enkelt å begynne med... Finn.no har jo noe, og Blocket.se har noe mer, men er det noen andre steder jeg bør følge med? Jeg har riktignok ganske god tid, men vil gjerne være så tidlig ute som mulig, og helst ha noe klart innen mai 2010, siden det er da konfirmasjonen er. En registrerbar crosser ville vært veldig greit, vi har et sandtak som kan brukes til øvelseskjøring på lukket område allerede neste sommer. Om akkurat det er lovlig eller ikke (siden det ikke er organisert aktivitet) er ikke så veldig viktig, for jeg slipper ikke onkel inn på min eiendom uten videre, og det er ganske langt ute i skogen. Så ikke kast bort tid i tråden på å diskutere lovlighet, er dere snille. Anbefaler deg å gå inn på kjøp og salg på mopedportalen.com Er en del mopper som blir lagt ut der.. nye og gamle. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Takk! Da prøver jeg meg der. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hvorfor må den være veteran? Om du tenker på forsikring og diverse er ikke dette all verden på litt eldre mopeder. Foreldrene mine gjorde så og si det samme for meg. Kjøpte en Honda mt5 til meg som jeg begynte å kjøre med Før jeg fikk lett mc etter konfirmasjonen Endret 3. desember 2009 av Turbo sindre Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg tenkte på billig forsikring og årsavgift, ja. Kanskje det ikke er så dyrt likevel? Og siden det opplegget ditt ligner på mitt, må du ha noen meget intelligente foreldre! Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg tenkte på billig forsikring og årsavgift, ja. Kanskje det ikke er så dyrt likevel? Og siden det opplegget ditt ligner på mitt, må du ha noen meget intelligente foreldre! Javist hehe Har ikke skilter på den mopeden for øyeblikket men kjenner mange som har samme sykkel og betaler 300kr i forsikring mener jeg det var Endret 3. desember 2009 av Turbo sindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå