Gå til innhold

Strømsorsyning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er den boksen som noen kaller psu, her plugger du inn strømkabelen og den transformerer spenningnen til de riktige volt styrker før den deler ut til alle anheter i pcn, denne boksen pleier å følge med men ikke altid (lurer du på hvor boksene r så er det den grå kassa i toppen inni kassen)

Lenke til kommentar
for og være helt ærlig, vet jeg ikke hva strømforsyning er  :-?  

kan noen forklare meg, hva er det til, må man ha det om man kjøper ny pc ?

det er en fordel med strømforsyning, men det kan være litt vanskelig og plassere selv, derfor lønner det seg å kjøpe et kabinett med strømforsyning.

Lenke til kommentar

det er en fordel med strømforsyning, men det kan være litt vanskelig og plassere selv, derfor lønner det seg å kjøpe et kabinett med strømforsyning.

Det er overhodet ikke vanskelig.

Hvis man har planer om å bygge pc så ville jeg ikke beskymret meg for å plassere psu. Man møter større utfordringer enn det :yes:

Lenke til kommentar

Korrekt. Det var PSU (Power Supply Unit) eller strømforsyningen, ja.

Den er ikke vanskelig å montere i det hele tatt. Bare sørg for at inntaket står og peker ut av kabinettet, så er det bare 4 skruer. Det er alt.

360W, betyr at den kan gi maks 360watt. Og det skal være rikelig nok for et standard system.

Strømforsyningen gjør om 230V vekselspenning til 12V likespenning, 5V like, og diverse andre småspenninger. :-)

Lenke til kommentar
og IKKE rør den røde knappen bak  :D

Nei, ikke hvis du har tenkt å skru den på ihvertfall.. Med mindre du reiser til et land hvor de opererer med 110V på lysnettet istedenfor.

Velger du 110V på et nett med 230V spenning, vil jeg anta at det er stor fare for at PSU ryker... :D

I verste fall kan nok HK og CPU også ryke. (Hovedkort og Central Processing Unit (prosessoren) for å få det avklart)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...