Pera86 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Da jeg tok Danskebåten (hurtigbåten fra Hirtshals til Larvik) for to uker siden, kjøpte jeg en promillemåler til 149,-. Skjønt, den gir ikke et nøyaktig mål på promillen, men den viser om du har under 0,2 (lyser grønt), mellom 0,2 og og 0,5 (lyser gult) eller over 0,5 (lyser rødt). Det jeg lurer på, er i hvor stor grad jeg kan stole på resultatene. Er det f.eks. trygt å kjøre bil dersom jeg blåser og måleren min viser grønt? Grunnen til at jeg spørr, er at jeg nå i løpet av kvelden har hatt en øl, to små glass akevitt og et glass vodka + cola. Likevel blåste jeg grønt nå nettopp. Selv om det begynner å bli noen timer siden jeg startet å drikke, og det ikke akkurat er veldig store mengder det er snakk om, ble jeg litt overasket over å ikke en gang blåse gult. Så, hva tror dere? Noen som vet? Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg prøvde en til 900,- første gangen jeg blåste fikk jeg 0,5, neste gang 0,2 neste gang 0,1, også viste den bare 0. Tror du må bra opp i pris for å få en som viser nøyaktig Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Og de blir fort veldig unøyaktige, og må ofte kalibreres. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg leser at storselgeren "CA 2000" må kalibreres 1 gang i halvåret, sendes tilbake til forhandler. Dette gjelder generelt promillemålere med halvleder-sensor. Promillemålere som bruker brenselscelle-teknologi trenger "visstnok" ikke kalibreres mer enn 1 gang i året, og "BROOM" nevner i denne sammenheng "AL 7000" hvor man i tillegg kan bytte sensormodul selv, hjemme. http://www.kbprodukter.no/AL7000.htm Jeg har problemer med å stole på slike...er det bare meg? er det trygt å bruke en slik så lenge man skifter ut med ny kalibrert sensor minst 1 gang i året? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå