JackJoe Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hei, Skal kjøpe en alienware m15x fra dell, og lurer på om jeg skal bestille fra USA eller her fra Norge. Grunnen til at jeg vurderer USA er at det er mye billigere, en den norske prisen. Er det noen ulemper med å bestille en data fra utlande? tenker på garati og sånt...? Noen erfaringer? Takk Endret 30. november 2009 av JackJoe Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei, Skal kjøpe en alienware m15x fra dell, og lurer på om jeg skal bestille fra USA eller her fra Norge. Grunnen til at jeg vurderer USA er at det er mye billigere, en den norske prisen. Er det noen ulemper med å bestille en data fra utlande? tenker på garati og sånt...? Noen erfaringer? Takk En ting er jo garantien, du får garanti men etter lovene fra der du bestiller den og jeg vet ikke åssen det er i Amerika. Du får helle ikke Æ, Ø og Å på tastaturet da, men det blir omtrent 30% billigere så jeg hadde bestilt fra utlandet. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei, Er det noen ulemper med å bestille en data fra utlande? tenker på garati og sånt...? Noen erfaringer? Takk Du må vel fortsatt betale toll på maskinen ved import? Blir den fortsatt like billig da? Det er naturligvis også noe å tenke på ifht. garanti, siden Dell Norge da sannsynligvis ikke har noen service- eller garantiforpliktelser på maskinen din. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 PCer er tollfrie, men et tillegg på 25% mva kommer jo. Husk at man har ikke reklamasjon i USA. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg planlegger også å kjøpe en m15x, noen som vet hvordan leveringstid de oppererer med? Både fra norge og fra usa? //edit, og om det er noe vits i å ringe og spørre om prosent avslag på pris? De skal ha myyye for å endre fra 250gb til 500gb hd f.eks. Kunne godt slått av litt der syns jeg. Endret 30. november 2009 av _neuron_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå