Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av gammel pc =)

Anbefalte innlegg

Hei. Er litt utdatert på hardwarefronten for tiden så tenkte dere kanskje kunne hjelpe meg ^^

Kjøpte ny pc for ca. 5 år siden og har etter det bare oppgradert skjermkortet mitt til ett 8800gts 320mb og en relativt ny psu på 650W.

Oppsett nå:

Hovedkort: Asus A8N-Sli Premium

Prossessor: amd x2 4200+

Skjermkort: 8800gts 320 mb

Minne: 2gb kingston hyperX ddr1

PSU: Ny 650w

Harddisk: 250gb + ny 500gb

Spiller for tiden nesten bare Age of Conan på 1280x1024, og det går sånn helt ok på medium settings. Men, får ny TV til jul med 1920x1080 oppløsning og vil gjerne kunne spille AoC på TVen på decent settings + full settings på 1280x1024.

Tenkte å bruke sånn 4000-5000 på oppgradering av hovedkort, skjermkort, minne og prossessor. Her er en handlevogn jeg har laget så langt:

https://prisguiden.no/profil/lister/109645

Tror dere det holder med 5770 til dette bruket? eller vil jeg trenge ett noe dyrere 8850 kort?

Takk :thumbup:

Endret av Tasselass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk., Men du mener vel 5000-serien?

Du sier også at prosessoren kan bli litt flaskehals, og det er den allerede. Men om jeg oppgraderer den til den firekjerneren jeg har i handlelisten blir vel ikke dette et problem lengre?

evt. andre meninger om oppsettet mitt? :p

Lenke til kommentar

ville sterkt vurdert et 5850.

Det er vel en 700 kroner dyrere eller noe (fra billigst til billigst)

men du får betraktelig bedre ytelse.

er vel snakk om opp til 47% bedre ytelse i forhold til 5770 i crysis på 1900x1200 ved full pupp settings for eksempel.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon...770,2446-7.html

det er ikke at du ikke klarer deg med et 5770, men som sagt det er et ganske stort hopp mellom de to.

Et rimeligere alternativ men som er mindre framtidsretta er jo faktisk 4890 kortet. Det vil yte 22% bedre enn 5770 og ligger i samme prisklasse. Men dog uten dx11 støtte. men igjen i AoC er ikke det noen issue.

et alternativ er jo et 5770 nå og så gå crossfire senere. Men selv med 2x5770 så ser man at 1x5850 slår dem med 6%.

Lenke til kommentar

Takker for svar angående skjermkort =)

har selv sett på hardware.no sine tester og konkludert med at jeg mest sannsynlig går for 5850 kortet grunnet nesten 50% bedre fps.

Hva med resten av oppsettet? ser det greit ut? Noen bedre alternativ til hovedkort e.l?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...