_mgr_ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 halloen. så var det meg og X da HER finner du et eksemplar av min /etc/X11/XF86config, og HER finner du et eksemplar av min /var/log/XFree86.0.log... (EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA kernel module! (EE) NVIDIA(0): *** Aborting *** Gir dette deg gode gamle minner?? Før fikk jeg til å loade den manuelt da, men det var på det gamle systemet mitt Har lest gjennom FAQ-tråden, jada.. nvidia sin egen readme også... Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg kjører Slackware 9.0 oppå kernel 2.5.67-ac2.. Vet det kansje ikke høres så stabilt ut, men jeg fikk da dette fint til før! Jeg kjører NVidia drivere version 4346 patchet med patch funnet på www.minion.de.. ps. linux-sangen var litt proff da :wink: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hmmm Slackware og beta-kjerne? Suffer, baby, suffer! Du får ikke mye sympati fra meg Log-linken virker forresten ikke. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Med 2.5.67 er det tvilsomt om du får til å kompilere nvidia-modulen - den bruker kjernekall som bare finnes i 2.4. Sjekk om du får feilmeldinger når du bygger modulen manuelt. Kjør 2.4.20 du, der virker den. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Slackware + 2.5.67-ac2 funker fint det. Eneste er dette med X. Har jo hatt det oppe å gå før, men mistet jo selvfølgelig oppsettet når disken knota.. Har nå fikset den døde linken.. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 jada, nå har jeg funnet ut av ting. ut med kernel 2.5.67-ac2 og inn med kernel 2.5.70 med støtte for blandt annet nforce2 agpgart funker fint nå Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ok, tenkte kanskje du måtte fronadre namnet på nvidia driveren fra nvidia.o til nvidia.ko. Jeg måtte det en gang i tiden på 2.5.x og har gjort det siden. Fint at det ordnet seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå