Gå til innhold

CC: 2.12.09 Man City vs Arsenal, COMS

invalid_user

Manchester City - Arsenal  

14 stemmer

1. 1. Hvem var Arsenals beste spiller?

• Fabianski
      2
    • Eboué
      0
    • Song
      1
    • Silvestre
      4
    • Traoré
      0
    • Ramsey
      0
    • Eastmond
      0
    • Wilshere
      0
    • Mérida
      0
    • Rosicky
      0
    • Vela
      6
    • Watt
      1

Anbefalte innlegg

2.12.2009

Manchester City - Arsenal

Carling Cup Fifth Round

20:45 @ City of Manchester Stadium

Canal+ Sport 2

Dommer: Chris Foy

manchestercityvarsenal.jpg

Foto: Alex Livesey/Getty Images Europe

Det har blitt en tradisjon for Arsenal å gi unggutter sjansen i ligacupen, og Arsène Wenger legger ikke skjul på at denne turneringen ikke er særlig prioritert i Arsenal-leiren. "The Carling Cup is a competition that is not one of our priorities, but we go to Manchester City to win a game. But we’ll play our young players in the Carling Cup," sa franskmannen etter Chelsea-kampen. Mark Hughes har på sin side brukt tilnærmet toppet lag gjennom hele turneringen, men det spørs om han ikke roterer litt på laget for å gi førstelagsspillere litt pusterom foran en tøff desembermåned.

Home news

City er ikke i den beste formen om dagen, med hele syv uavgjortkamper på rad i Premier League, senest 1-1 hjemme mot Hull City. På skadelista til hjemmelaget finner man bare Martin Petrov. Emmanuel Adebayor vil garantert ønske å spille mot gamleklubben, men det er altså stor usikkerhet rundt hva slags lag Hughes planlegger å sende ut på onsdag.

Citys vei til 5. runde

27.8.2009: Crystal Palace 0-2 Manchester City

23.9.2009: Manchester City 2-1 Fulham

28.10.2009: Manchester City 5-1 Scunthorpe United

Forventet starting-XI:

Shay Given

Micah Richards - Nedum Onuoha - Kolo Touré - Wayne Bridge

Michael Johnson - Vincent Kompany - Nigel De Jong

Roque Santa Cruz - Emmanuel Adebayor - Carlos Tevez

Man to watch: Emmanuel Adebayor

Away news

Fran Mérida fikk direkte rødt kort da han spilte for reservelaget mot Aston Villa og er dessverre suspendert til denne kampen. Jacky Wilshere ble også skadet i samme kamp, og er veldig tvilsom til ligacupmøtet. Det er forventet at Craig Eastmond fortsetter som defensiv midtbane, ved siden av Aaron Ramsey. Jay-Emmanuel Thomas, som nettopp returnerte fra et imponerende lånopphold i Blackpool, kan også få sin første kamp fra start for Arsenal. Keeperplassen står mellom Fabiański og Vito Mannone, men undertegnede tror at førstnevnte trekker det lengste strået ettersom han nettopp er tilbake fra en skade. Kieran Gibbs er dessverre skadet, og Armand Traoré vil nok fortsette på venstrebacken i hans fravær. På topp vil man sannsynligvis få se Carlos Vela og Sanchez Watt fra start, samt muligens en kampsugen Theo Walcott.

Arsenals vei til 5. runde

22.9.2009: Arsenal 2-0 West Bromwich Albion

28.10.2009: Arsenal 2-1 Liverpool

Forventet starting-XI

Łukasz Fabiański

Kerrea Gilbert - Philippe Senderos - Mikaël Silvestre - Armand Traoré

Aaron Ramsey - Craig Eastmond - Jay-Emmanuel Thomas

Theo Walcott - Carlos Vela - Sanchez Watt

Subs: Vito Mannone, Kyle Bartley, Francis Coquelin, Emmanuel Frimpong, Nacer Barazite, Mark Randall, Gilles Sunu

Man to watch: Carlos Vela

Siste 5 innbyrdes oppgjør (alle turneringer):

12.9.2009 PL: Manchester City 4-2 Arsenal

4.4.2009 PL: Arsenal 2-0 Manchester City

22.11.2009 PL. Manchester City 3-0 Arsenal

2.2.2009 PL: Manchester City 1-3 Arsenal

25.8.2009 PL: Arsenal 1-0 Manchester City

Resultattips: 2-2; Carlos Vela & Sanchez Watt.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobba litt med denne tråden på lørdag, og ble ferdig i dag, så jeg tenkte at jeg like greit kunne poste, selv om det kanskje var i tidligste laget. Men bedre det enn at noen kunne postet i mellomtiden.

Over til kampen. Her tror jeg vi ryker rett og slett. Shitty slo oss tidligere i sesongen, og jeg tror de blir for sterke for unggutta våre denne gangen også. Er utrolig sikker på at Greedy kommer til å putte, og at det kommer til å være et helvete å se han feire. Forhåpentligvis kan han miste hodet en gang til og nok en gang bevise hvilken stor c*nt han er, og ikke minst få en ny suspensjon. Håper også at vi unngår skader av hans stemplinger og albuer. (Måtte få det ut.) Ellers ekstremt trist at Mérida er suspendert og at Wilshere kan miste kampen. Er ganske logisk, men likevel idiotisk at røde kort i reservelagsligaen skal telle i alle hjemlige turneringer. Og jeg syns det har gått ekstremt lang tid siden vi har sett Wilshy på førstelaget. Hele kampen blir en større attraksjon hvis han spiller. Det blir også spennende å se om JET får en sjanse. Var kanskje litt drøyt av meg å sette ham i forventet starting-XI, for det kan godt hende at Coquelin eller Randall er foran ham i køen.

Lenke til kommentar

Fin kamptråd! Liker virkelig det laget du har satt opp, de offensive spillerne utfyller hverandre perfekt! På midtbanen har vi Ramsey (teknikk og kreativitet), Eastmond (arbeidskapasitet) og Thomas (enorm muskelkraft). Fremme har vi Walcott (fart), Vela (intelligens, teknikk og avslutningsegenskaper) og Watt (rask, sterk og teknisk). Skulle kanskje hatt litt mer muskelkraft fremme, men jeg tror likevel dette laget er godt nok til å utfordre City. De har nå syv uavgjortkamper på rad i ligaen, og unguttene våre er ivrige på å vise seg frem. Dette blir en utrolig spennende kamp! Det hadde vært fantastisk om vi ydmyket City med reservelaget vårt :D

Lenke til kommentar

Yay! Mérida er tilgjengelig til kampen allikevel. Kilde

Merida was involved in an off-the-ball incident with Fabian Delph and recieved a straight red card for appearing to punch the former Leeds player. Red cards in reserve matches do indeed result in suspension for first-team matches, but Merida’s three match ban doesn’t start until December 9th, meaning he is available for selection against City but cannot be called upon for the matches against Liverpool, Burnley and Hull.

Tipper han starter på midten sammen med Rambo og Eastmond.

Lenke til kommentar

Neida, tråden er fri for alle, så det er helt greit at du poster. Når det gjelder respekt for klubben så regner jeg med at du reagerer på kallenavnet Shitty (og Greedybayor?). Syns man burde tåle såpass. Jeg legger i alle fall ikke skjul på at jeg misliker klubben, men beklager om du ble støtt av det. Førsteposten er i alle fall så nøytral som jeg kunne få den til å bli.

Lenke til kommentar

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...%28News+Feed%29

Troppen mot Shitty i kveld.

Senderos er utelatt, og Song er med istedet. Dette betyr nok at Philippe forsvinner i januar.

Forøvrig håper jeg unggutta får sjansen i kveld.

Håper på:

Fabianski

Gilbert - Bartley - Silvestre/Song - Traore

Ramsey - Eastmond/Frimpong - Merida

Wilshere - Vela/Watt - Watt/Vela

Dog tror jeg Rosicky starter istedet for Watt, men uansett en spennende lagoppstilling!

Lenke til kommentar
fikk ikke merida rødt kort sist kamp da? mener jeg leste at han måtte stå over denne kampen pga det..

Er wilshere tilbake fra skaden?

Blir en spennendes kamp ivertfall

vist man skal tolke wenger ord rett, så skal wilshere spille ja. alt dette står jo et par linjer lenger opp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...