Griffin Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 God aften, Jeg har mitt egne lille hobbyprosjekt... nemlig å tegne/designe ett pedalbrett som passer mine behov og ønsker. I den forbindelse så fikk jeg lyst til å prøve å tegne delene i 3D slik at jeg kan få skåret ut delene etter disse tegningene. Vedlagt har jeg lagt den plata som jeg har tegnet. Jeg har brukt "line" kommandoen og tastet inn X, Y og Z koordinatene for at disse skal treffe nøyaktig... Så hvordan får jeg denne til å se ut som ett solid objekt? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det er to måter å gjøre dette på. 1: Du kan tegne en ny linje fra ett av hjørnene og bruke relative koordinater. Tror det blir noe slikt: "@0,0,10" = linje med dybde lik 10. 2: Hente frem verktøylinja 3D og begynne tegninga på nytt, nå med en cube med de rette dimensjonene. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 2: Hente frem verktøylinja 3D og begynne tegninga på nytt, nå med en cube med de rette dimensjonene. Nå vet jeg ikke hvor godt synlig det er, men det er ikk 90graders kander. De lengste sidene er litt vinklet, slik at dersom du fester plata inntil en 90graders vegg, så vil den stikke 22,5grader opp hvis du skjønner. Så vidt jeg så, så gikk det ikke med cube funksjonen... eller har jeg sett feil? Vet du kanskje også hvordan jeg får det til å se ut som en solid plate? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vet du kanskje også hvordan jeg får det til å se ut som en solid plate?Prøv med hatch eller gradient. Vet ikke hvordan dette fungerer i 3D, du får prøve deg litt frem. Tips: Få det til å virke i 2D først før du prøver det på 3D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå