Tore Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Har HDD med Win. 7 RC Har SSD med Win. 7 Home P. Jeg googlet dette om det er bare å formatere Partisjonen jeg ville ha fjernet eller om man måtte gjøre mer, og fikk litt sprikende svar på søket, at det var enkelt å greit i XP men Windows 7 er boot.ini fjernet osvosv... Så: Er det bare å formatere partisjon med Windows 7 RC, så er det greit..? I Oppstartsvalet heter begge "Windows 7", og RC er førstevalg for boot... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Er ikke bare å fjerne W7 RC da dette er oppstartspartisjonen din (mest trolig siden dette nok er den eldste installasjonen). Du må nok bruke 3 parts programvare for å bytte over partisjoner, eller så må du legge inn alt på nytt, og så legge W7 HP på c: partisjonen din. http://samfunn.myhken.com/?p=915 PS! Siden du har to disker, ligger oppstartsfilene på den disken du først installerte på, fjerner du disken til RC versjonen, vil du neppe få startet opp. Men du kan prøve å reparere ved å sette inn W7 platen etter du har fjernet disken med RC, og så se om du ikke får gjort SSD disken til boot disk. Bakdelen er da at du mister dualboot muligheten. Endret 30. november 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg endte opp med å Formatere HDD med RC1 på, for så å kjøre en botreg fix fra DVD'n... Fungerte greit. men har en anelse om at (eller jeg ser at) bootmgr fortsatt ligger på den formaterte HDD... Merkelig håpløst opplegg dette i Win 7... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 En formatering fjerner ikke bootsektoren på disken. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg endte opp med å Formatere HDD med RC1 på, for så å kjøre en botreg fix fra DVD'n...Fungerte greit. men har en anelse om at (eller jeg ser at) bootmgr fortsatt ligger på den formaterte HDD... Merkelig håpløst opplegg dette i Win 7... Det er ditt opplegg som er håpløst ^^ Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg endte opp med å Formatere HDD med RC1 på, for så å kjøre en botreg fix fra DVD'n...Fungerte greit. men har en anelse om at (eller jeg ser at) bootmgr fortsatt ligger på den formaterte HDD... Merkelig håpløst opplegg dette i Win 7... Det er ditt opplegg som er håpløst ^^ Ditt svar er mer håpløst en noe annet... Kanskje morroklumpen da heller kan komme med en løsning, eller kanskje du ikke skulle svart i tråden...? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Dette programmet lar deg slette boot-sektoren: http://neosmart.net/dl.php?id=1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg endte opp med å Formatere HDD med RC1 på, for så å kjøre en botreg fix fra DVD'n...Fungerte greit. men har en anelse om at (eller jeg ser at) bootmgr fortsatt ligger på den formaterte HDD... Merkelig håpløst opplegg dette i Win 7... Det er ditt opplegg som er håpløst ^^ Ditt svar er mer håpløst en noe annet... Kanskje morroklumpen da heller kan komme med en løsning, eller kanskje du ikke skulle svart i tråden...? Chillpill jeez. Du kan konfigurere bootloaderen til Windows 7 med BCDEDIT. Start cmd med administratorrettigheter for å få tilgang til dette verktøyet. Her er dokumentasjonen til programmet: http://download.microsoft.com/download/9/c...Dedit_reff.docx Windows Vista og Windows 7 har erstattet ntloader, og har derfor ingen boot.ini eller lignende. Endret 4. desember 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå