morti23 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg skal lage min første selvbygde data, trenger jeg og kjøpe vifter til prossesor og lignende eller holder det som følger med mål? og kan jeg bruke gammel hdd eller må jeg kjøpe ny? skal kjøpe data ut ifra i7 prossesor. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 hva er budsjett? hva skal den hovedsaklig brukes til? Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 ca. 11000 kr Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 men hva er hovedbruken til maskinen? om du bare skal sitte å surfe kan man jo bygge en god en til 5000 Lenke til kommentar
Bullfrog_ Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hvis du ikke skal overklokke så holder viftene som følger med i massevis. Men med mindre du skal drive med videoredigering eller noe annet "tungt" ville jeg gått for en i5 prosessor. Gir mye mer ytelse for pengene. Du får en god i5-basert pc til 6-8 tusen. Litt avhengig av hva slags skjermkort du vil ha. Skal du game eller ikke? Harddisker kan du bruke på nytt hvis de du har fra før er SATA 2 eller bedre. Har du gamle IDE-ata disker ville jeg kjøpt nye disker. Disse skaper en ekstrem flaskehals. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå