Gå til innhold

Valg av PC - 5.000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har satt i sammen to forskjellige handlelister, en med LGA775 prosessor og en annen med nye Intel i5.

LGA775

i5 750

Det skal bli en spill-maskin, jeg har harddisk og CD-leser fra før.

Hvilken handleliste bør jeg ta? Er bare 100 kr forskjell i pris.

i5 ofc..

men hvorfor ikke et bedre skjermkort? ;) Spillmaskin trenger skjermkort.

mer enn prosessor ? men en prosessor må du jo også ha ;) Hvorfor ikke legge i en lapp til, så har du HD 5850..? Burde holde.

EDIT: Du har harddisk og CD-leser fra før av... ? men hva med kabinett da?

DVD-Brenner istedet for CD-leser? Ikke at jeg bestemmer det, men..

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Hvis du utelukkende skal bruke denne maskinen til spill, så ville jeg ikke valgt ATI's 4*** serie.

Jeg ville gått for HD5850 eller bedre.

HD4870 er vel ikke akkurat ett dårlig kort.. men å kalle pc'en en spillmaskin med ett slikt kort blir litt feil.

Dessuten så har ikke 4870 directX 11 støtte (så vidt meg bekjent).

Dette har heller ikke noen av Nvidias kort på markedet akkurat nå, så jeg ville definitivt valgt HD5850. Hadde jeg ikke hatt pengene til det... ja.. så ville jeg spart først.

Lenke til kommentar
HD4870 er vel ikke akkurat ett dårlig kort.. men å kalle pc'en en spillmaskin med ett slikt kort blir litt feil.

For noe tull, 4870 er et veldig bra skjermkort, mer enn nok for en spill PC, spesielt med budsjett. Tror ikke du merker forskjell på 100 og 150 fps uansett.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Med "Spill pc" så annser jeg en pc som kan spille dagens spill med absolutt høyeste oppløsning og kvalitet satt på maks. Dette kortet klarer nok muligens dette, men ikke akkurat med glans så vidt jeg kunne se på den testen jeg leste.

Men fps er en ting... men jeg mener at man bør satse på ett 5850 kort og heller spare de 600,- man mangler. Personlig mener jeg man får vesentlig bedre kort i forhold til pris. Man får også ett kort med directX 11 støtte.

Men det kan jo være at min definnisjon av "Gamer pc" er noe høy.

Finnes mange pc'er rundt om kring som blir beskrevet som "gamer pc" som absolutt ikke burde være det.

Siden posten også ble postet her inne, så antar jeg at man er over middels entusiast og derfor ville ha ett litt mer up to date kort.

Men ja... man kan spille de fleste spill med maks oppløsning med HD4870. Det funker ...ja. Fremtidsrettet...nei.

Lenke til kommentar

For noe tull, 4870 er et veldig bra skjermkort, mer enn nok for en spill PC, spesielt med budsjett. Tror ikke du merker forskjell på 100 og 150 fps uansett.

Hvordan kan du vite hva spill han skal spille?

Grix sa "Tror ikke du merker forskjell på 100 og 150 fps uansett."

Lenke til kommentar

En "spill pc" for meg er som sagt en pc som takler alle spill i høyeste oppløsning og kvalitet.

Jeg mener bare at ett 5850 er mye klokere valg og at jeg ville spart pengene...

Men ønsker han ikke å spre de 600,- så kan man altså gå får 4870, som ju vil fungere en god stund...

Lenke til kommentar
En "spill pc" for meg er som sagt en pc som takler alle spill i høyeste oppløsning og kvalitet.

Jeg mener bare at ett 5850 er mye klokere valg og at jeg ville spart pengene...

Men ønsker han ikke å spre de 600,- så kan man altså gå får 4870, som ju vil fungere en god stund...

Jeg vil tro trådstarter vil ha pcen før jul , så et 4870 kort koster ikke mye og man kjøper pc etterbehov gjør man ikke??? 5850 er ikke lett å få tak i, iallefall ikke før jul vil jeg tro , greit å ha en pc å game på i romjula :) så et i5 oppsett er absolutt det rette for deg.

Lenke til kommentar

Da ville jeg gjort følgende:

(hvis det er en selvbygger pc som blir montert av selger)

Bestill pc'en med det kjipeste skjermkortet, slik at du får den før jul (koster rundt 200,-) så venter du til 5850 kommer på lager over jul og bestiller det da. Kan jo hende man får noen slanter til jul også som man kan bruke... Så kan man heller leve med en noe dau "spillpc" frem til det nye kortet ankommer.

Da har man også noe å glede seg til ETTER Jul...

Lenke til kommentar
Da ville jeg gjort følgende:

(hvis det er en selvbygger pc som blir montert av selger)

Bestill pc'en med det kjipeste skjermkortet, slik at du får den før jul (koster rundt 200,-) så venter du til 5850 kommer på lager over jul og bestiller det da. Kan jo hende man får noen slanter til jul også som man kan bruke... Så kan man heller leve med en noe dau "spillpc" frem til det nye kortet ankommer.

Da har man også noe å glede seg til ETTER Jul...

Smarting du Bjerk :)

Jeg leter selv etter et kjipt skjermkort til 200kr :p samma om det er brukt eller ikke..

Bare det er godt nok til WoW foreløpig.

Så fortell hva bestillingen ble til, så kan det være jeg også går for dette kjipe skjermkortet.. :p

Lenke til kommentar
Jeg går for i5 oppsettet mitt, kan heller oppgradere skjermkortet senere når det trengs.

Kjøper et kabinett til omtrent 600 kr, så blir det ikke så utrolig dyrt.

Hvordan er E8400 i forhold til i5 750?

Velg i5! :) Mye bedre overklokkingsmuligheter også...

Lenke til kommentar

ville bare si at for og "føle" 100 fps må man ha en skjerm med 100hz.. ettersom jeg vet..

60hz på en skjerm er standard, jeg har noen spill som er 400fps på og det kan på INGEN måte merkes forskjell på 60fps og 400fps.. ettersom min skjerm bare er 60hz

ville bare ha det sagt. (mulig jeg tar feil) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...