Gå til innhold

skal bli muskell bunt:P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn med å bli større. Jeg klarte ved å spise MASSE og mye trening gå opp 20kg på 3-4 mnd. Jeg føler selv ikke at fettprosenten har gått opp noe særlig (er ikke synlig såfall) Men i følge gammal tenking, må du ta en ting om gangen. enten bli stor eller gå ned i fett prosent. Så du må nesten velge selv hvordan du føler selv at det ligger an, har du litt høy fettprosent, så ville jeg starta med å få denne ned, før du igjen begynner med høyt inntak for å bli større.

Selv om Pijus er litt ivrig, så har han mye rett. Samme hadde fyren som var uenig. Du kan lett spise snop o.l. hvis du vil det (spesielt i legge-på-seg-perioder) men det vil gå ut over et total inntak og siden det er lite vitaminer og proteiner i snop, vil du slite med å få i deg nok av dette uten å overgå på kalori siden... Men jeg ville ikke tenkt så mye på dette nå. Du er enda ung, du vil finne ut veldig mye etter hvert.

Start med å få trent, få deg et bra trenings program med basis øvelser (benkpress, markløft, knebøy, nedtrekk), samt øvelser som bruker kroppsvekt (armhevninger, dips, kroppshev) Se hvor godt du klarer å gjennomføre dette, hvis du over tid holder dette. Så kan du begynne å tenke på å spise mer og bli stor ;)

Husk på at det ikke er så lenge til sommeren, så burde kanskje vurdere å ikke legge på seg for mye fett% ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er best å bulke først også deffe. Da mister man fett lettere.

Men spørs også hvor du ligger.. Er du en 60-70kg som bare har lyst på six pack, så bør du nok vurdere bulk. Men er du oppe i 80-90kg så burde du vurdere deff.

Det du bør først gjøre er å finne noen par gode bøker og filmer, vurderer Sean Nalewanyj og Mark Ripptoe sinne bøker. Også kan du sjekke ut Layne Norton sine filmer på bodybuilding.com, ganske motiverende.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Det finner du selv ut. Alle kan trene og bli rune "store" Tar bare lengre tid for noen.. 15år er i utgangspunktet veldig tidlig for trening (du skal vokse i noen år til) Jeg ville starta lett, kjørt mange reps og mye kadrio trening (hvis du har litt ekstra) samt mye kroppvekt øvelser (push, disps, hev) Svømming og ski gåing er også å anbefale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...