Gå til innhold

Billigste reisemåte fra Stavanger til Ålesund?

Kakko

Anbefalte innlegg

Om en helg eller to skal jeg kanskje til Ålesund for å hente en bil, så trenger en billig måte å reise opp på. Vurderer fly, men har ingen anelse hva som er billigst.

Har noen anelse om hvor mye det koster ned igjen til Stavanger med bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om en helg eller to skal jeg kanskje til Ålesund for å hente en bil, så trenger en billig måte å reise opp på. Vurderer fly, men har ingen anelse hva som er billigst.

Sist jeg så på priser Bergen-Stavanger var det ekspressbuss jeg fant som det billigste. Jeg ser ingen grunn til at ikke det samme gjelder videre nordover. (Hurtigruten uten lugar kan kanskje konkurrere.) Men fly kan godt være en god deal hvis du finner en billig billett - særlig om du tar hensyn til at buss innebærer å leve 16 timer på dyre burgere fra fergekiosker. Men det nærmer seg jul og studenter begynner å reise hjem, så billige flyturer kan være vanskelig å få tak i.

Hvis du virkelig vil ha det billig, og om ikke tanken på en laaaang tur sammen med en vilt fremmed langtransportsjåfør skremmer deg, kan du jo alltids prøve å haike. :)

Eller du kan følge med på http://www.returbil.no/ og krysse fingrene.

Har noen anelse om hvor mye det koster ned igjen til Stavanger med bil?

Ålesund-Stavanger er 550 km iflg Gulesider.no. Hva du vil regne i km-pris på bilen din må du avgjøre selv. Så er det vel 6 ferger, hvorav 4 korte pendelferger og 2 lengre turer - hvis vi sier 100,- i snitt for bil med fører tror jeg ikke det er så galt. Mer nøyaktige fergepriser finner du på websidene til .. tja, det er vel Fjord1 som driver alle de sambandene.

Lenke til kommentar

SAS og Widerøe har ungdomsbilletter - men spørs likevel om det kan slå buss ettersom du må via Oslo(mest sannsynlig). Men forsøk å søk etter en ungdomsbillett hos SAS mellom Stavanger og Aalesund. :) Står du er født i 85, og disse billettene kan du bruke ut året du blir 25, så det burde gå.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar
Fant flybilletter for 2 stk for kr 1680 kr, synes dette hørtes billig ut?

Hørtes ikke alt for ille ut det nei, omkring 800 per pers - og du må vel mellomlande på veien(det går vel ikke direkte??). Aner dog ikke hva buss koster.

Jo, er direktefly! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jo, er direktefly! :thumbup:

Spørs om du ikke er nedom i Bergen, men flyr videre med samme fly.

11:05 fra Ålesund ser ut til å kjøre den varianten og turen tar da 1:40.

Avreise: 11:05 Ålesund, Norge - Vigra

Ankomst: 12:45 Stavanger, Norge - Sola Mer: inkluderer 1 tekniske mellomlandinger

Flyselskap: Scandinavian Airlines SK4147

Avreise: 11:05 Ålesund, Norge - Vigra

Ankomst: 11:50 Bergen, Norge - Flesland

Flyselskap: Scandinavian Airlines SK4147

Lenke til kommentar

Ok, nå trenger jeg en plan her!

Fly opp (via ticket.no står det: Sola -> Ålesund: Scandinavian Airlines, SAS, 1:40 minutt, direktefly kroner 1690 for 2 stk)

Reisen ned:

Hurtigrute til Bergen eller å kjøre selv ned, da kommer bompenger og ferjer i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...