Maranello Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Driver å lager en fotoramme av en gammel laptop. Har ikke noe erfaring med Linux i fra før, men Xubuntu er installert og oppe å går med Xfce. Har fått installert et slideshow prog. (feh) men sliter med å få til noen script som jeg fant her: http://thewares.net/item/33 Går ut ifra at det er en smal sak å få til om en kan basicen... men som sagt, ingen erfaring. Disse scriptene har jeg lagt inn til nå (tror ikke jeg får bruk for flere heller) cron_start_frame.sh root@0[frame]# vi cron_start_frame.sh #!/bin/sh export DISPLAY=:0 # Start slide show feh --quiet --recursive --randomize --full-screen --slideshow-delay 2 --hide-pointer /home/fotoramme/Dokumenter/photos/ & /home/fotoramme/Dokumenter/cron_checkdir.sh exit 0 cron_checkdir.sh root@0[frame]# vi cron_checkdir.sh #!/bin/sh #monitor directory mv /home/fotoramme/Dokumenter/photos.lst /home/fotoramme/Dokumenter/photos.last ls -R /home/fotoramme/Dokumenter/photos > /home/fotoramme/Dokumenter/photos.lst cmp --quiet /home/fotoramme/Dokumenter/photos.lst /home/fotoramme/Dokumenter/photos.last exitcode=$? if [ $exitcode -ne 0 ]; then echo “New Files... Reloading Frame” /home/fotoramme/Dokumenter/cron_reload_frame.sh else echo “Yawn...” fi exit 0 cron_reload_frame.sh root@0[frame]# vi cron_reload_frame.sh #!/bin/sh # export DISPLAY=:0 # Stop the currently running Slide show killall feh sleep 1s # Start slide show feh --quiet --recursive --randomize --full-screen --slideshow-delay 2 --hide-pointer /home/fotoramme/Dokumenter/photos/ & exit 0 "cron_start_frame.sh" har jeg lagt til i autostart, dette fungerer helt fint, viser bilder så snart pc'en har skudd seg på. Problemet mitt nå er å få chkdir scriptet til å fungere, det er dette som automatisk skal legge til nye bilder i slideshowet etter hvert som de blir lastet opp til mappen via nettverk. Så hvordan får jeg dette til å fungere? Hvordan får jeg scriptene til å jobbe sammen? Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Ingen som har en idè? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du sier du har lagt det første scriptet i "autostart", som sikkert er riktig, men hvilken "autostart" snakker du om? cron_checkdir.sh skal antagelig legges i crontab (se http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=102626) og kjøres f.eks hver haltime for å se om det er kommet flere bilder. Det vil da kalle cron_reload_frame.sh når de oppdager noen endringer. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg høyreklikket på skrivebordet, under en av menyene fant jeg noen instillinger for hvilke programmer som skulle starte når jeg startet PC'en, her la jeg inn cron_start_frame.sh, aner ikke om det er rett å gjør det slik, men slideshowet startet iallefall... Aha, får se litt på den linken du postet, takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå