Gå til innhold

Fryktelig vriene forsikringsselskaper

Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Er dette feilpostet så flytt tråden ;) For en tid tilbake var jeg med på en kjedekollisjon med 5 biler, jeg har ikke skyld i saken. Jeg har IF mens samtlige av de andre tilfeldigvis hadde gjensidige, skademeldinger ble skrevet og sendt inn. Etter to måneder uten å ha hørt noe som helst ringte jeg inn til forsikringsselskapet mitt. De sa at de hadde purret på motpartens selskap flere ganger, jeg fikk et telefonnummer og et skadenummer til motpartens selskap slik at jeg selv kunne ringe å purre på dem. De sa at de selv hadde purret på mitt selskap flere ganger for å motta en "forklaring" av situasjonen som de kalte det. Jeg ringte da tilbake til mitt selskap, ba dem sende skademeldingen, ringte tilbake til gjensidige og fikk bekreftet at de hadde fått skademeldingen, men de krevde fortsatt en forklaring. Jeg har ringt til selskapene mange ganger nå og gitt en grundig forklaring til hendelsen tre ganger (to av dem til gjensidige). Sist jeg snakket med gjensidige hadde de mottatt en mail fra IF hvor det sto "vedlegg medfølger", men uten at det var med noe vedlegg. Nå blir vel jeg nødt til å ringe IF igjen, få dem til å sende mailen på nytt for så å ringe gjensidige for en bekreftelse.....

Jeg antar at denne saken blir løst etterhvert, men jeg lurer på hvor lenge to selskaper egentlig kan dra noe sånt som det her? Kan de virkelig bare sitte der måned etter måned og bare sende purringer på hverandre (som ingen av de mottar) i det uendelige? Og kan, når det kun fungerer som en mellompart, mitt selskap grave seg helt ned og legge all skyld på motpartens selskap hvis det ikke blir gjort noe oppgjør? Har ikke IF en plikt til å representere meg og se til at jeg får det jeg har krav på? Da jeg pratet med IF ba de meg kun kontakte gjensidige selv som om IF ikke ville ha noe med saken å gjøre i det hele tatt :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...