Gå til innhold

[Løst]Har hatt problemer med xbox-live party siden "Xtival-weekend"

kenzuke

Anbefalte innlegg

Hei,

prøver å invite en kompis til party for å spille litt bf1943, men vi får bare "couldnt connect to xbox live party" - uansett om han inviterer meg eller motsatt.

Har også prøvd å invitere en random på vennelista, men får ikke til den veien heller.

Når han prøver å invite folk fra sin venneliste, får heller ikke han laga party ...

Har vanskelig for å tru at vi begge, på samme tidspunkt, skal bli rammet av en feil\feilkonfig som gjør at vi ikke får laga/joina party. Men ser heller ikke noen grunn til at xtival-helga skal gjøre dette umulig, fordi det står jo ingenting om dette på xbox.com sine forum ?

Noen innspill? Sikkert mange her som kan avkrefte\bekrefte XBL-feil ...

Edit: Kan jo legge til at dette ikke er et NAT-problem.

Portene står på vidt gap ;-) Når jeg kjører testen under system-settings -> Network, så går den igjennom og fullfører uten merknad.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bumper litt her, fordi problemene har bare fortsatt ...

Under hele xtival-helga, så var det å lage et vanlig party fra x360 sitt dashboard så godt som umulig, så på søndagen så lot det seg gjøre - og sånn varte det fram til i går ettermiddag.

Sia i går har jeg ikke fått til å joine/invitere folk.

Får bare samme "cant connect to xbox live party"

Har prøvd å invitere flere fra vennelista, men de får ikke joina, å jeg får ikke joina når dem inviterer.

Fikk også noen bekjente til å prøve å lage party seg i mellom (uten meg), men heller ikke da funka det. Det eneste vi har til felles er Telenor som ISP, men vi har alle tre forskjellige modem/routere (780wlt, 2602hwt og et gammelt bridgemodem + wifi ruter), å vi er spredd fra Oppland til Finnmark, så skjønner ikke hvorfor vi kan plages så mye? Hadde samtlige norske XBL-brukere vært plaga med party-problemer, hadde jeg vel kunne lest om dette noen plass?

Og om det skulle vise seg å være en konfig i et av våre modem, så hadde det vel ikke virka avåtil?

Kan noen være grei å svare på om dem har samme problem, eller om det alltid går 100% feilfritt å joine/invite hos deg?

edit: skrivefeil

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Er to stk jeg kjenner som ikke kunne joine hverandre, kunne ikke komme inn i party eller godta game invites fra hverandre. Men når jeg invitet dem til ett party kunne de joine meg. Merkelig egentlig, vi skjønte ikke hva som var galt. Dette skjedde i forrige uke tror jeg. Vet ikke om problemet er der enda. Så du er ikke den eneste med problemet! Vet desverre ikke hva som er galt :(

Lenke til kommentar

Liten oppdatering her;

Jeg (telenor), kompis #1 (telenor), kompis #2 (telenor) og kompis #3 (Canal digital) prøvde å lage party.

Den eneste måten vi fikk dette til på, var at nr #3 med canal digital starta et party. Så kunne vi andre joine. Gikk ikke på noen annen måte!

Får forske videre på modemet mitt i mårra, å prøve litt med telenor-buddyene mine som testkaniner, så kommer jeg tilbake til tråden med en løsning, om jeg finner noen! :-) hehe

Lenke til kommentar

Da fikk jeg løst problemet.

Gikk igjennom modemet mitt, og fikk sørga for at portene var åpne og NAT var innstillt riktig. Fikk fortsatt ikke invita kompis.

Men da jeg gjorde det samme hos han, så fungerte det.

Hvorfor han kunne bli invita til party av andre med feile innstillinger på modemet sitt, vet jeg ikke, men så lenge portene hos han også var riktige, så fikk jeg invita han til party.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...