Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til Windows Mail

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en feilmelding på Windows mail da jeg prøvde å sende mail. Har lagt inn start.no mailen min og fikk følgende feilmelding:

"tilkobling til serveren mislyktes, "konto" server, protokoll smtp port 25, kontaktfeil 10060, feilkode 0x800CCC0E"

Klarer å motta epost fra start.no-kontoen min på Windows mail, men klarer ikke sende. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva brukte du som smtp-server? Normalt må man bruke ISP-en sin (ikke Start).

Brukte smtp.start.no fordi det står at jeg skal legge inn på start.no. Vil ikke ISPen endre seg etter hvert som jeg flytter meg slik at jeg ikke kan sende om jeg er på forskjellige nettverk da?

Lenke til kommentar

smtp.start.no vil normalt bare fungere hvis du har bredbånd fra Start. Nettleverandørene krever vanligvis at du bruker deres utgående mailserver for å prøve å begrense spam.

Sjekk med din nettleverandør hva som er utgående mailserver og fyll inn det så funker det nok. F.eks. Telenor=smtp.online.no , Get=smtp.getmail.no osv.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp foreløpig. Har satt inn mailserveren til nextgentel nå som utgående, men nå ber de meg om brukernavn og passord før jeg skal sende mail. Dette ba de (start.no) meg krysse av på på kontoegenskaper og det fungerer ikke uten. Men brukernavnet og passordet for start.no-kontoen min fungerer ikke.

Skjønner ikke hva de ber om da?

"Please verify that both the user name and password are correct for your mail server"

Lenke til kommentar
Utgående server (smtp) skal være mail.broadpark.no og uten passord/brukernavn.

Innkommende server (pop) skal være pop.start.no og med brukernavn/passord for start-mailen.

Måtte bare fjerne at man måtte ha autorisasjon for å sende!

Tusen takk for all hjelp.

Case closed!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...