Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

to store ting i livet mitt

Gjest Guest_uheldig_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_uheldig_*

hei.

har hatt kontakt med en jente på 18 år (jeg 19) i over ett år. i det siste har vi møttes, og alt er helt supert - vi kommer veldig godt overens og hun er søt og smilende i alle situasjoner. problemet er strekningen mellom oss, selv om jeg tror at når hun også begynner å studere - så vil vi bo i samme by. om 9 månder.

tror dere at så tidlig i et mulig forhold (jeg er forelsket, blir det veldig lett vel og merke) at et distanseforhold (minst 6 timers kjøretur) kan fungere? som sagt, vi har virkelig gode og latterfulle samtaler - og hun er så åpen, snill, smilende og utadvendt at jeg føler at jeg hjelper henne å være sånn. alt i alt er hun en perfekt jente.

så til et mer alvorlig problem hos min bestemor. hun har nettopp vært i gjennom en stor operasjon, og kan ikke lenger gjøre så mye som før. hun er i hjemmet sitt, og det hjelper henne mye, og vi ser en liten fremgang i formen hennes som er kjempepositivt for familien og meg. men vi føler hun kunne blitt mye bedre, dersom matlysten hennes hadde vært bedre. bestemor er en fighter, men når ingenting frister av mat så klarer hun heller ikke spise så mye. for noen uker siden var det så galt, at magen blåste seg opp - slik jeg tidligere har sett hos sultende barn og voksne i afrika. spørsmålet jeg håper dere kan hjelpe meg med, er hva som kan friste henne til å spise. hun trener så ofte hun kan med tråmaskin og spaserer med rullator. men dersom vi ikke klarer å ordne matlysten hennes, vil hun bare bli svakere. det er en ganske desperat situasjon, hun er gammel, men vi vil hjelpe henne så godt vi kan med sosialt nærvær og omsorg. men matlysten hennes er også særdeles nødvendig.

om noen har orket å lese dette, så setter jeg pris på det. alle svar blir mottatt med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere prøvd energidrikke til bestemoren din? Og ha på så mye smør osv. på brødskivene hennes, så får hun i hvert fall litt ut av det lille hun spiser. Gi henne mat som gir henne så mye som mulig. Om hun ikke orker å spise noe særlig skikkelig mat, er jo biola osv. et alternativ. Er lett å få ned, bare hun orker.

Lenke til kommentar

Love has no age, knows no distance! Det sier min mor. Kjør fullt for forholdet :)

Jeg holdt på med en som bor i nabobyen min i sommer. Ja, veit det ikke er like lang avstand det dreier seg om. som med deg, i det hele tatt, men for at jeg skulle komme dit, måtte jeg kjøre moped, og det tok en time, og var for meg en ubehagelig og risky tur.

Det jeg prøver å si er at avstanden gjør at forholdet vårt ble slik at hver gang vi møttes, så hadde vi fantastisk tid sammen. Tror kanskje at det styrket forholdet vårt, siden forholdet ble litt krevende, og vi måtte jobbe for å være sammen, virket forholdet bedre de gangene vi var sammen:)

Kjør på, og de øyblikkene du har sammen med hun vil være de beste du noen sinne vil oppleve! Kjenner et kjærestepar som går i samme klasse på skolen min, og det er den ultimate testen for et forhold, og de sier at det ødelegger litt.

Angående bestemoren din, så har jeg hørt (burde kanskje dobbelsjekke!) at når "barn i afrika" får oppblåst mage, er det mangel på protein. Nå kommer jeg ikke på i farta på fristende matretter med protein, men det er lett å finne. Spør google :)

Men til slutt så er det livet til bestemoren din det er snakk om, så du burde kontakte professionel hjelp, muligens uten å si det til bestemoren din, men for at de professionelle skal hjelpe familien din med å hjelpe bestemoren din.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Men til slutt så er det livet til bestemoren din det er snakk om, så du burde kontakte professionel hjelp, muligens uten å si det til bestemoren din, men for at de professionelle skal hjelpe familien din med å hjelpe bestemoren din.

Det burde jeg vel og sagt. Du sier det hjelper henne mye at hun er i hjemmet sitt, det at hun får profesjonell hjelp må ikke nødvendigvis bety at hun må flytte hjemmefra. =)

Lenke til kommentar

Jeg vet om en bra medisin for matlysten som man får tak i respeptfritt her i Norge. Det heter hasj, og hjelper mot svært mange plager, deriblandt dårlig matlyst.

Endring: Uten å være sikker tror jeg det vil hjelpe mot mange andre alderdomsplager også.

Endret av 314
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...