Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med å sette sammen pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal nå sette sammen en ny gamer pc. Er det noen som kan lage ett oppsett. Skal brukes mye til spilling (crysis,gta iv og cs).

Skal helst kunne kjøre de på fult.

 

Busjett 10.000 NOK

 

 

 

må bare sies. SE LITT I FORUMET før du spørr om noe..

90% åpner en ny tråd

 

Se på denne linken

gå til den linken der får du svaret ditt!

 

prøv og lær deg noe sjæl men prøv deg ut du blir ikke noe bedre av og sitte på ræva di og la alle andre gjøre det for deg... :D enjoi

Lenke til kommentar

For gaming så er i7 litt bortkastet, hvorfor skal alle ha i7 til gaming ? Det er dyrt og egner seg ikke så mye til gaming , ville valgt intel socket 1156 eller AMD som dog gir mer for pengene og heller legge inn en god cpu kjøler. Når det gjelder skjermkort så kan du kjøpe et billig et nå om du trenger pcen før jul, ellers ville jeg valgt 5850/70 , kommer ann på om du skal ha os,skjerm osv. Det kommer fort opp i 13-14k om du velger i7 med skjerm og os, derfor 1156 eller AMD er relevant.

 

Skal du bygge selv? Har du skjerm,tastatur,mus,os osv?Skal du overklokke?

 

Er du rask så kan du kjøpe 5850 fra digital impuls , 1 på lager

Endret av eSuba
Lenke til kommentar
For gaming så er i7 litt bortkastet, hvorfor skal alle ha i7 til gaming ? Det er dyrt og egner seg ikke så mye til gaming , ville valgt intel socket 1156 eller AMD som dog gir mer for pengene og heller legge inn en god cpu kjøler. Når det gjelder skjermkort så kan du kjøpe et billig et nå om du trenger pcen før jul, ellers ville jeg valgt 5850/70 , kommer ann på om du skal ha os,skjerm osv. Det kommer fort opp i 13-14k om du velger i7 med skjerm og os, derfor 1156 eller AMD er relevant.

 

Skal du bygge selv? Har du skjerm,tastatur,mus,os osv?Skal du overklokke?

 

Er du rask så kan du kjøpe 5850 fra digital impuls , 1 på lager

 

Egentlig veldig enig i det der, AMD er mye for penga, men som eSuba sier, så kommer det litt ann på hva du legger vekt på, om du skal overklokke, eller bare bruke den til generell gaming, skal sies at det er mye mer morro å klokke en i7 prosessor. Men skal du ha den før jul må du bestille deler fort, du er ikke alene om å ville bygge deg din egen lille julegave :p

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
For gaming så er i7 litt bortkastet, hvorfor skal alle ha i7 til gaming ? Det er dyrt og egner seg ikke så mye til gaming , ville valgt intel socket 1156 eller AMD som dog gir mer for pengene og heller legge inn en god cpu kjøler. Når det gjelder skjermkort så kan du kjøpe et billig et nå om du trenger pcen før jul, ellers ville jeg valgt 5850/70 , kommer ann på om du skal ha os,skjerm osv. Det kommer fort opp i 13-14k om du velger i7 med skjerm og os, derfor 1156 eller AMD er relevant.

 

Skal du bygge selv? Har du skjerm,tastatur,mus,os osv?Skal du overklokke?

 

Er du rask så kan du kjøpe 5850 fra digital impuls , 1 på lager

 

Egentlig veldig enig i det der, AMD er mye for penga, men som eSuba sier, så kommer det litt ann på hva du legger vekt på, om du skal overklokke, eller bare bruke den til generell gaming, skal sies at det er mye mer morro å klokke en i7 prosessor. Men skal du ha den før jul må du bestille deler fort, du er ikke alene om å ville bygge deg din egen lille julegave :p

 

Jeg har selv bestilt meg en pc med i5 cpu , gleder meg til å hente den i morra! Greia med i5 cpuen er at man bare kan "enable" Turbo Boost i BIOS og den overklokker automatisk til 3.2 GHz og da ligger den på top 3 gaming CPUer. Tester på hw viser dette..

Lenke til kommentar
Jeg har selv bestilt meg en pc med i5 cpu , gleder meg til å hente den i morra! Greia med i5 cpuen er at man bare kan "enable" Turbo Boost i BIOS og den overklokker automatisk til 3.2 GHz og da ligger den på top 3 gaming CPUer. Tester på hw viser dette..

 

Det er digg, har du en link til den testen? Skal prøve og søke selv også da, er ikke helt hjelpeløs :p

Lenke til kommentar
Jeg har selv bestilt meg en pc med i5 cpu , gleder meg til å hente den i morra! Greia med i5 cpuen er at man bare kan "enable" Turbo Boost i BIOS og den overklokker automatisk til 3.2 GHz og da ligger den på top 3 gaming CPUer. Tester på hw viser dette..

 

Det er digg, har du en link til den testen? Skal prøve og søke selv også da, er ikke helt hjelpeløs :p

Jeg har skjer, tastatur og mus. Jeg har tenkt meg en i7 prosessor, men er ikke helt sikker på hvilket skjermkort jeg burde ta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...