Gunfreak Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Demoen skulle komme på lørdag med vi måtte vente til 12 i dag før vi fikk demoen. Fila er på fattige 280mb, og tar 500mb installert. Dette høres lite ut og det er det, men selve spillet kommer på en vanlig cd på 700mb. Jeg har ventet på dette spillet i 6 år men ville ikke få opp håpet for mye, da jeg har uflaks med spill og forventet at det ikke ville funke. Eller bare delvis funke. Min frykt så ut til å bli besvart da jeg ikke kunne spille slag eller tutorial. Men jeg fikk en fiks ide om at de kunne være fordi jeg hadde stilt inn på options, så jeg satte options på default og turtorialen funka. Spillet er laget på franks og den engelske oversettelsen er ikke 100%. Spillet er utrolig kompelisert med masse lag og jeg har såvitt kloret på overflaten. Sammen med tutorialen er det ett fullt slag. Et passe stort et, med ca. 65 000 soldater på hver side. eller ca. 13 000 3d modeler. Jeg plaserte mine corps og laget et grand batteri med ca. 70 kannoer, når jeg startet slaget, viste det seg at de alleierte hadde gjort det samme og i løpet av et minutt startet en artilleri duel med 150 kanoner, man hørte drønnet fra dem over hele slagmarken. På min høyre(sørlige) flanke ble jeg angrepet av Svensker og russere, i sentrum ble jeg angrepet av russere, mens østrikerne ikke gjorde noe på venstre(nordlige) Ble ble fort tydlig at Høyre flanke ble det viktige, var minst 30 000 svensker og russere som angrep, og svenske gjorde kort prosses av mine bravariske allierte. Jeg måtte sende inn et ekstra lite korps med mine mest elite soldater nemelig old guards. Men til min overaskelse var svenske vansklige å overvinne, det hele ende i et blodlig stå stille. Et annet hotpoint under slaget av landsbyen Torun, den byttet side flere ganger men jeg fikk til slutt kastet ut russerne. Mens jeg hold svensker og russere i sjakk i sør, bestemte jeg med å angripe østrike i nordlige ende av slagmarken. Dette gikk IKKE bra, jeg kaster tropper mot dem og de ble alle skutt i stykker. jeg tror jeg kastet bort nesten 20 000 soldater på det. Slaget varte i 8 timer(men jeg satt på raskere hastighet så jeg brukte kanskje 2.5-3 timer på det) Jeg vant, men bare så vitt, jeg fikk 6 000 drepte, 10 000 skadde, pluss alle andre som vandret av slagmarken, når dagen var over hadde jeg bare 42 000 man som var brukbare, men de allerte hadde ikke greid seg noe bedre, de har mistet ca. like mange, og i motsetting til meg, fikk ikke noe teritorie, noe jeg fikk. Jeg hadde også 2 full korps som var urørte og sto stille i reserve hele slaget. Hadde slaget forsatt neste dag ville disse to kropsene være mine soldater for angrep. Polakkene mine og bravarne var de som tok størsteparten av tapene. Bravarne hadde bare 2000 soldater klare for kamp på slutten av slaget av over 12 000 på begynnelsen. Som sagt viste jeg ikke helt hva jeg gjorde, jeg kan sende soldater hit og dit, men kan ikke noe av de kompliserte manøvrene, så det var bare flaks at soldatene vant slaget for meg, fordi jeg gjorde meg ikke fortjent, det skal også sies at jeg nå spillet på det letteste, da jeg ikke kan forandre på options uten at demoen CTD. Kanonene mine gjorde en god job, jeg mista ca. 20 av dem(av 120) men de allerte mista nesten alle kanonene sine. Og av de 30 000 som ble brukt til å angripe min sørlige flanke var det få som var brukbare etterpå. Men det er ikke bare fryd og gammen, det er masse bugs i spillet, som sagt så kunne jeg ikke forandre på options, fordi da krasher det. Det er også mange grafiske bugs, soldater som plutteselig forsvinner, soldater som går og går men aldri beveger seg. Det er også noen ganger fientlige solater går gjennom vennlige soldater uten at noe skjer. Demoen er laget separat fra selve spillet, så det er ikke sikkert at alle disse bugsa er i hele selve spillet, eller de kan være der og det kan være enda flere, jeg har ikke noe tro på at spillet vil være spesielt bug fri, alt jeg vil er at spillet ikke krasher. PS. Det skal sies at spillet er velidg stabilt når jeg først får i gang slag, jeg har spillt 7 timer i dag og spillet har aldri CTD mens jeg spiller. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det høres litt for komplisert ut for min del, men det koster jo ikke noe å prøve demoen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Det er nå en annen demo ute til beta testing som er mye mye bedre, kommer med en ny anmelelse når den nye demoen har blitt patchet litt. Selve spillet er ikke så komplisert, nesten alle de kompliserte tingene man gjør, gjør man på et 2d kart, det er 3 ordere som egentlig styrer det hele. Deploy on line(angrip Defrend On line Diversjon on line Disse tre ordrene er egentlig det store og hele, kan man bruke dem brukbart kan man spille spillet, hemligheten kommer i de dypere lagrene, da man driver å timer angrep, bruker forskjellige formasjoner, bruker de riktig lederene for den riktig jobbe ect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå