Gå til innhold

[Løst] TouchPad-virker ikke ordntlig -Acer Aspire 5610

Anbefalte innlegg

Hei

Har måttet reinstallere min Inspire 5610. I stedet for å legge inn fra recoveryCD, tok jeg en ren Vista for å slippe en del av programmene som fulgte maskinen som ny. Dette har gått smoth og fikk orden på Bluetooth Pheriferal Driver som hele tiden dukket opp som manglet når jeg koplet inn bluetooth. Hele reinnstallasjonen sammen med å putte på til 2GB RAM har gjort maskinen som ny. Men noe er feil med musepad/museknapper. Har lastet ned Synaptic driver på nytt og ser ut i enhetsbehandling at alt er kurant.

Markør flytter seg normalt på skjermen ved bruk. Men når en klikker med H knapp eller dobbelttucher på museplata får en ikke merket/åpnet noe. Venstreklikker jeg et element på skriverbordet, kommer som normalt meny opp post-112960-1259523006_thumb.jpg

Normalt ville ved å dobbelttouche på paden, meny lukke seg. Det skjer ikke. Men om jeg dobbeltklikker med V musetast, så lukkes menyen, men jeg får opp et "markeringsfelt" som vandrer/blir større etter som en flytter markør på skrivebordet post-112960-1259522763_thumb.jpg Dobbeltklikker jeg med H musetast forsvinner denne markeringen.

Dobbeltklikk med V musetast(litt hardt) åpner element eller link i browser. Å holde den nede å samtidig flytte markør over tekst f.eks, merker ikke teksten slik som normalt skal kunne gjøres.

Er min mistanke om maskinvarefeil i paden korrekt? Noen som kanskje kjenner igjen problemet. Kan tillegge at den V musetasten har vært byttet hos Acer på garanti tidligere. Har nå koplet til en trådløs Logitech MX muse som fungerer utmerket.

Er denne paden vanskelig å skifte selv om den er defekt? Tenkte å skanne eBay for eventuelt brukt pad. Manglet en R tast som jeg fant der. Nytt tatatur var eneste løsning, å ville koste over 600,- å skifte, som var beskjeden jeg fikk i en butikk. Brukt knapp kom på den nette sum av ca 50,-.

Noen som har innsikt i denne problemstillingen?

post-112960-1259522409_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...