Hoggert Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hei. Jeg har brukt snus nå i 3 år med gjennomsnittlig 2-3 bokser i måneden. Jeg bruker snusen både i underleppa og overleppa. Det som bekymrer meg er at jeg har fått såkalt "snuslomme" både oppe og nede, noe som har ført til 2 nye strenger i underleppa, en på høyre side og en på venstre side av mellomstrengen, i overleppa har jeg fått 2 strenger på venstre side av mellomstrengen og en på høyre siden. Jeg har hørt at dette kan gro tilbake dersom du slutter å bruke snus. Er det noen som vet litt mer om dette? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 I underleppa? Den var ny for min del Altså, nei det vokser ikke tilbake om det er for dyp etsing. Men det gror jo på overflaten. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 2-3 bokser i måneden? Jeg bruker 1-2 bokser løs snus om dagen, og merker ikke veldig mye til sånt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Tror det er individuelt. På det verste, brukte jeg vel 3-4 bokser i uka og merka at jeg fikk snuslomme oppe til høyre, skifta til venstre og etter litt kortere tid enn jeg håpte, fikk jeg en der også. Så gikk jeg 2 år uten og alt virka vel, men nå som jeg har begynt igjen, merker jeg at det begynner å gå tilbake til det, etter bare litt over en uke. Håper det bare er psykisk, har ikke turt å se oppi der på en stund Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg bruker 1 boks løs snus om dagen, og har selv en diger snuslomme i overleppa. Og nei, jeg tror ikke at snuslomme gror tilbake. Har lest flere steder at tannkjøttet trekker seg tilbake ved snusbruk. Dette tannkjøttet gror ikke tilbake dersom du slutter med snus. Så jeg tror nok at det samme gjelder for snuslomme®. Men uansett er vel ikke dette et nytt verdensproblem? Snuslomme er ikke synlig fra utsida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå